Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Vad klarar kroppen?

Hemkryddning, likörer, köpesessenser och allmänna drinktips.
Användarvisningsbild
Zappman
Färsk jäst
Inlägg: 20
Blev medlem: ons jul 09, 2003 2:00

Vad klarar kroppen?

Inlägg av Zappman »

...hur stark alcohol kan man dricka utan att kroppen tar direkt skada utav det...tungan domnar bort, smaklökarna vissnar o.s.v.

Jag menar: Vad händer t.ex. om man blandar snaps på ex.vis 80/90%-igt?

Någon som provat... har en känsla av att det kanske inte är så bra men vore kul med "rejäla" snapsar :twisted:
Användarvisningsbild
Aethylicus
Föredetta admin
Inlägg: 509
Blev medlem: tor jul 17, 2003 2:00

Vad klarar kroppen?

Inlägg av Aethylicus »

Tja du. Strohrom är ju 80%, och det går ju att dricka, även om det bränner rätt bra. Tror visserligen inte att det är särskilt nyttigt för varken slemhinnorna eller magen, men jag har druckit det rent flera gånger utan att ta skada (såvitt jag vet... :wink: ).

Har hört att läkarsprit (96%) ska fräta rätt bra på slemhinnorna, men jag har aldrig provat det rent. Men någon här måste väl gjort det?

Om man gillar starka saker (eller tycker det är kul att se reaktionen när någon ovetande stackare dricker det) kan jag annars rekommendera vodka tabasco (även kallat afterburner): ren vodka med några stänk tabasco i, ju mer tabasco desto starkare drink... (Gin går nog också bra, eller vafan, vad som helst med mer än 40%, tabascon tar garanterat bort vilken spritsmak som helst).

Jag avsäger mig dock allt ansvar om någon verkligen får för sig att prova... (Jodå, jag har druckit det. Flera gånger t.o.m. Så man dör inte. Man bara önskar det.)
Användarvisningsbild
fisen
Turbojäsare
Inlägg: 40
Blev medlem: fre jul 11, 2003 2:00

Vad klarar kroppen?

Inlägg av fisen »

Påminner ju nästan om Öken...

1 Drink Öken...

1/3 Vodka
1/3 Tequila
1/3 Tabasco

Mina vänner, snåla flickor i baren o div. annat löst folk kan säkert gå i god för att den bränner utav bara den.. Se till bara så att bartendern (om ni beställer ute) verkligen blandar som det ska vara. Jag har nämligen fått för mej att dom fuskar med tabascon.. Men men..
Användarvisningsbild
Farbror_Plast
Hedersmedlem
Inlägg: 2098
Blev medlem: tor mar 06, 2003 1:00

Vad klarar kroppen?

Inlägg av Farbror_Plast »

Ja stark sprit är aggresivt på slemhinnor
Användarvisningsbild
Ragnar
Bryggmästare
Inlägg: 268
Blev medlem: ons jul 16, 2003 2:00

Vad klarar kroppen?

Inlägg av Ragnar »

Kan berätta om en gång när en bekant "lustigkurre" bjöd på en sup ur flaskan utanför dansstället Jag han ta två stadiga klunkar innan jag fattade att det inte var bra :cry: Kan medela att det tog nästan ett dygn innan rösten var återställd, vet inte hur starkt det var, men han klarade av att elda skiten....
Kan medela att det är ingen vän till mig längre. MEN, full blev jag! :lol:
"Det ordnar sig med blommor bara kärringen dör."
Användarvisningsbild
White_Templar
Färsk jäst
Inlägg: 15
Blev medlem: mån aug 25, 2003 2:00

läkarsprit

Inlägg av White_Templar »

När jag var ung och dum för länge sen (hrm, okej, några år sen =) så ville jag testa morsans läkarsprit (hon e tandläkare) låt säja att jag var i mitt första "tonårsår" och hade fan knappt smakat sprit. Jag luktade lite på det och tar en rejäl klunk (okej, jag är fan så korkad men vaddå?).
Sen gick det som det gick, spriten befann sig i min mage och svalj i kanske 3 sec innan den kände att den hastigt behövde lite frisk luft och tvärvände ;). Mor hittade mig totalt drängfull av det lilla jag fått i mig på toaletten i mina egna spyor. Därav tog det ett tag innan jag smakade sprit igen =). Vad mor sa ska vi inte ens tala om...
Användarvisningsbild
Ragnar
Bryggmästare
Inlägg: 268
Blev medlem: ons jul 16, 2003 2:00

Vad klarar kroppen?

Inlägg av Ragnar »

:lol: White_Templar :lol:

Man kan nästa tro att jag skrev det där ... Känner igen mig från mina tidiga "tonår"
"Det ordnar sig med blommor bara kärringen dör."
Användarvisningsbild
White_Templar
Färsk jäst
Inlägg: 15
Blev medlem: mån aug 25, 2003 2:00

dumhet

Inlägg av White_Templar »

skönt att veta att man inte är ensam om att ha varit i stort sätt hjärndöd... dessutom avlivar detta myten om att man blir dum av sprit, jag blev fan så mycket smartare av den lilla nubben :wink:
Användarvisningsbild
fenrisulven
Finjäsare
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 26, 2003 2:00

Vad klarar kroppen?

Inlägg av fenrisulven »

En variant av afterburner elelr så är afterburner en variant av denna den kallas "GrisTjut" eller PigSqueal efter ljudet som personen gör efter dom har svept den.

receptet är som följer

½ 40-96% sprit
½ Röd Tabasco

Skikta i glas och svep eller bjud nån dum fan på den och lyssna på tjutet
Användarvisningsbild
fenrisulven
Finjäsare
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 26, 2003 2:00

Vad klarar kroppen?

Inlägg av fenrisulven »

För mig som är ute och flänger på festivalern väldigt mycke så slår mig tanken att 96% sprit är mer praktisk att släpa med sig än 40-50%. det borde väl vara ungefär dubbelt sprit man får med sig i teorin va?
Användarvisningsbild
Henkan
Finjäsare
Inlägg: 67
Blev medlem: tor jul 03, 2003 2:00

Vad klarar kroppen?

Inlägg av Henkan »

när man dricker 96% är det viktigt att ta rejäla klunkar annars kan det ha en tendens att typ ånga bort i munnen. så stora klunkar och få det förbi svaljet så fort som möjligt. ;)
Användarvisningsbild
Pontus
Bryggare
Inlägg: 141
Blev medlem: ons sep 03, 2003 2:00
Ort: V?stra Sverige

Vad klarar kroppen?

Inlägg av Pontus »

snutta/svalde lite 92% efter destillationen(med finke å allt). halsen blev genast torr å man kände att ha tendens att bli hes. så det blev att drick alit vatten å käka lite Lätta smör :P

(det var det närmaste smörjmedel jag hade till hands)
G?r alltid som du vill, s? l?nge det inte skadar n?gon annan. =)

"Jag vill helldre insupa kunskapen om sprit och njuta av dess ljuvliga doft och smak - snarare ?n att uppleva ruset"
Användarvisningsbild
fg
Finjäsare
Inlägg: 65
Blev medlem: fre aug 29, 2003 2:00

Vad klarar kroppen?

Inlägg av fg »

Var dum nog att dra en öken engång.. Var tequila vodka tabasco och svartpeppar. Värmd i microugn.

Vi skulle bjuda den till en polare, men han genomskådade det hela, och efterssom dumme jag betalt för spriten drack jag upp den!

Gick och spydde rätt snabbt efter det. FyFan!
Skriv svar

Återgå till "Kryddning, likörer, essenser & drinktips"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster