Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Portabel spisplatta ?

Portabla kokplattor, spisplattor, induktionsplattor o.s.v.
Användarvisningsbild
attackbever
Föredetta moderator
Inlägg: 1099
Blev medlem: ons maj 24, 2006 2:00

Portabel spisplatta ?

Inlägg av attackbever »

Bilnörden skrev:attackbever: Öhh har du gjort någonting med mitt konto? Det var förmodligen du som skrev inlägget innan detta men det står mitt namn hmm.

Jo jag har tittat på en sådan men jag fördjupade mig inte så himla i det då det inte är en färdig sak. Men okej nu kanske det bara är jag som är lat=).
Men det står inte hur många watt den pallar.
Kan man koppla in den direkt i spisen då eller hur är det man gör?

Opsan jag har nog klantat mig och kommit åt edit knappen istället för quote.

Man får vara lite mer uppmärksam när man är moderator.
Ber om ursäkt, Råkade jag radera något =/

Hur som helst, på sidan står det att den klarar 2760 VA och jag har för mig att det blir 2760 Watt eftersom det är en resistiv last vi ska effektreglera(rätta mig om jag har fel). Ska du koppla in den så är det fasen som "dimmern" ska sitta på.
Senast redigerad av attackbever, redigerad totalt 1 gång.
Bilnörden
Färsk jäst
Inlägg: 9
Blev medlem: lör nov 22, 2008 10:39

Portabel spisplatta ?

Inlägg av Bilnörden »

attackbever skrev:
Bilnörden skrev:attackbever: Öhh har du gjort någonting med mitt konto? Det var förmodligen du som skrev inlägget innan detta men det står mitt namn hmm.

Jo jag har tittat på en sådan men jag fördjupade mig inte så himla i det då det inte är en färdig sak. Men okej nu kanske det bara är jag som är lat=).
Men det står inte hur många watt den pallar.
Kan man koppla in den direkt i spisen då eller hur är det man gör?

Opsan jag har nog klantat mig och kommit åt edit knappen istället för quote.

Man får vara lite mer uppmärksam när man är moderator.
Ber om ursäkt, Råkade jag radera något =/

Hur som helst, på sidan står det att den klarar 2760 VA och jag har för mig att vi kan det blir 2760 Watt eftersom det är en resistiv last vi ska effektreglera(rätta mig om jag har fel). Ska du koppla in den så är det fasen som "dimmern" ska sitta på.
Ingen fara, även solen har sina fläckar :D

Problemet är nog löst för mig med min kokplatta, pratade med en kompis som är elektriker och han ska hjälpa mig att fixa en helt steglös kokplatta som är stabil. Jag återkommer i ämnet.
Tack för råden iallafall.
Skriv svar

Återgå till "Kokplattor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster