Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Vadan detta?

Inlägg relaterade till gamla bryggforum, innan ägarbytet i början av februari 2008.
Användarvisningsbild
Plizken
Föredetta admin
Inlägg: 568
Blev medlem: mån jan 31, 2005 1:00
Ort: olika

Vadan detta?

Inlägg av Plizken »

Jag fick det här på mailen. Någon som vet varför?
Användarkontot 'Plizken' på Bryggforum har den här epost-adressen associerad med
det. En webb-användare från 62.108.205.16 har just efterfrågat en
konfirmationskod för att ändra lösenordet.
Det var en kvinna som fick mig att ta till spriten och jag hade inte vett att tacka henne.
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Vadan detta?

Inlägg av KaptenStofil »

Har aldrig sett något liknande på BF tidigare men någon verkar ha försökt komma åt ditt konto. Ändra ditt lösenord.

Medan jag kommer ihåg så kolla gärna admin-kontona då och då nu när vi inte längre har "Admin Secure" installerat.
Användarvisningsbild
Total_Terror
Föredetta moderator
Inlägg: 442
Blev medlem: ons jun 30, 2004 2:00

Vadan detta?

Inlägg av Total_Terror »

Med det där numret Plizken hade fått i mailet, går det inte på något sätt att spåra vem som försökt göra detta? Tänkte om det är ett IP-nummer eller nåt, om någon registrerad användare har detta nummer eller så... Men det är kanske för mycket jobb i onödan (jag kan sannerligen inte mycket om sånt här datatjosan...)
Jag menar, skulle det vara någon användare här på forumet är det ju ytterst allvarligt, och vederbörande skulle i så fall bannas förstås.
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Vadan detta?

Inlägg av KaptenStofil »

Jodå, det går. Jag jobbar på det men man skall ha i åtanke att det likaväl kan vara någon klåfingrig som någon illvillig. Det är rent otroligt vad folk kan ställa till det bara genom klåfingrighet. :roll:
Användarvisningsbild
Plizken
Föredetta admin
Inlägg: 568
Blev medlem: mån jan 31, 2005 1:00
Ort: olika

Vadan detta?

Inlägg av Plizken »

Precis, Ingenting är idiotsäket då idioter är så uppfinningsrika.
Det var en kvinna som fick mig att ta till spriten och jag hade inte vett att tacka henne.
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Vadan detta?

Inlägg av KaptenStofil »

Hmm, allt jag kan säga är att det är någon från Bollnäs eller Ovanåker kommun. :D

Ant var det bara en olyckshändelse men vi får väl hålla lite extra koll ett tag.
Användarvisningsbild
Plizken
Föredetta admin
Inlägg: 568
Blev medlem: mån jan 31, 2005 1:00
Ort: olika

Vadan detta?

Inlägg av Plizken »

Ok. Lösenordet är bytt (av mig) och allt verkar i ordning. Tack för hjälpen.
Det var en kvinna som fick mig att ta till spriten och jag hade inte vett att tacka henne.
Låst

Återgå till "Arkiverade inlägg"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster