Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Mystik vid inloggning

Inlägg relaterade till gamla bryggforum, innan ägarbytet i början av februari 2008.
Användarvisningsbild
Total_Terror
Föredetta moderator
Inlägg: 442
Blev medlem: ons jun 30, 2004 2:00

Mystik vid inloggning

Inlägg av Total_Terror »

Jag har uppmärksammat en sak som inträffat några gånger på sistone när jag ska logga in.
Jag använder Mac, och precis som med pc så finns (ibland men inte alltid) den lilla "finessen" med minnesfuktion för vad man har skrivit tidigare, när det gäller fält som ska fyllas i såsom sökfönstret i google, inloggningsnamn m.m. Automatisk formulärifyllning eller vad tusan det kallas.

I alla fall, när jag skrivit första bokstaven i mitt inloggninsnamn <i>Total_Terror</i> så kommer två förslag upp: <i>Tompa</i> och <i>tomtom</i>. Jag kan bara inte förstå varför, emedan ingen av dessa herrar någonsin loggat in från min dator, ännu mindre har jag provat att logga in som dessa, och mig veterligen har jag heller aldrig sökt på google eller annorstädes med dessa namn.
Jag bara tyckte att detta var lite konstigt, är det nån annan som varit med om liknande, eller har någon tänkbar förklaring?
Användarvisningsbild
TommyTurbo
Föredetta moderator
Inlägg: 373
Blev medlem: tis mar 09, 2004 1:00

Mystik vid inloggning

Inlägg av TommyTurbo »

Har du inte sökt på poster i forumet med dessa herrars namn som författare?

/TT
Användarvisningsbild
Total_Terror
Föredetta moderator
Inlägg: 442
Blev medlem: ons jun 30, 2004 2:00

Mystik vid inloggning

Inlägg av Total_Terror »

Nej, inte det heller. Har jag någon gång gjort det så skulle det i så fall ha varit långt tidigare, när jag använde PC. Min Mac har jag bara haft några månader. Det är därför jag tyckte detta var så underligt.

Tilläggas kan att det inte alltid blir så här! Oftast fungerar inte den här automatiken (jag har ännu inte lärt mig var inställningarna för funktionen ifråga finns på macen) utan det är helt tomt när jag börjar skriva mitt login, men ibland som sagt... Weird.
Låst

Återgå till "Arkiverade inlägg"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster