Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Mitt bredband - en sorglig historia...

Inlägg relaterade till gamla bryggforum, innan ägarbytet i början av februari 2008.
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Mitt bredband - en sorglig historia...

Inlägg av KaptenStofil »

Så här är det: den 1 juli i år tänkte jag: "hmm, kanske jag skall fixa riktigt snabbt bredband och beställde 24 mbit av BBB. Jag fick en leveransbekräftelse och beskedet att det tar 3-5 veckor. Så långt allt ok, jag gjorde som prof Balthazar och väntade och väntade och väntade. Till sist fick jag nog (ungefär samtidigt som Baltazar funderat och kommit på det) och ringde BBB. Detta var den 23 augusti, då meddelade BBB glatt att mitt bredband antagligen installeras i mitten på september (notera "antagligen"). Eftersom jag har kort stubin fick jag naturligtvis ett frilir och sade upp alla affärer med BBB och ringde istället till den gamla björnen Telia.
Jajamen sade Telia, du har 24 mbit inom 10 dagar, inga problem. (Till saken hör även att det blev inga 24 mbit med BBB, de tänkte koppla in 8 mbit till samma pris som de debiterar för 24 mbit :?: ).

Nåväl, hittills skulle ju allt vara ok men, Telia ringer mig och meddelar att "vi kan inte koppla in bredband eftersom din tidigare leverantör ligger och blockerar". Idag lyckades jag få klartecken av BBB att de är väck och Telia meddelar att de dammar in mina prylar om ett par dagar. Vad sägs om detta eg? BBB har blockerat mig sedan den 1 juli, skitit i att leverera och jag har inte ens fått en ursäkt. Jag var t o m tvungen att ge Telia en fullmakt för att få bort allt skräp från mitt telejack. Otroligt!!

Summa summarum har jag varit utan mitt bredband i ca 3 mån trots att Telia lätt dammat in det på en vecka. Luktar skadestånd då säljaren varit i duktigt dröjsmål.

Nej, en varning till alla, välj inte BBB om ni skaffar ny leverantör (en bekant har haft samma problem för ett år sedan, då skrattade jag åt honom eftersom jag antog att han själv klantat sig :oops: ).

//MT
Användarvisningsbild
TommyTurbo
Föredetta moderator
Inlägg: 373
Blev medlem: tis mar 09, 2004 1:00

Mitt bredband - en sorglig historia...

Inlägg av TommyTurbo »

Har haft bekanta med liknande problem. Min kamrat hade ett 0,5MB BBB abonemang, beställde ett 8MB av BBB (vilket betydde att han var tvungen att säga upp sitt 0,5MB). När de väl skulle installera 8MB så gick inte det för att det "var fullt i telestationen". Nåväl, tänkte min vän, jag får väl nöja mig med att ha 0,5 men det gick inte för i och med att han sagt upp 0,5 linan så hande denna plats i telestationen gått till någon annan och nu var även 0,5 "hubben" full.

Efter ett par månaders strul fick han till slut tillbaka sin 0,5 lina. Efter ytterligare ett par månader sa BBB upp hans abonemang med hänvisning till att de ej kunde leverera 0,5 längre utan han var TVUNGEN att köra på 8MB istället. Nu har han en fungerande 8MB (mot alla odds)

Sug på den! :D

Jag skall väl inte snacka för mycket skräp om BBB då jag själv har dom som leverantör (beställdes och betalas av mitt jobb). Och jag måste säga att min lina (0,5) har fungerat HYSTERISKT bra (än så länge).

/TT
Användarvisningsbild
bonnraggarn
Föredetta moderator
Inlägg: 572
Blev medlem: tis mar 11, 2003 1:00
Ort: Heatland (Värmland)

Re: Mitt bredband - en sorglig historia...

Inlägg av bonnraggarn »

Skämms för att ha jobbar där :oops:
Vet att det kan vara ett jäkla strul med dem.
***BONNRAGGARN***
Användarvisningsbild
TommyTurbo
Föredetta moderator
Inlägg: 373
Blev medlem: tis mar 09, 2004 1:00

Mitt bredband - en sorglig historia...

Inlägg av TommyTurbo »

Nu har ännu en av mina stackars vänner råkat fastna BBB's byråkratiska fälla. :evil:


Vännen i fråga hade en 1Mb BBB som bara strulade, dålig prestanda och en massa andra problem. BBB föreslog då att det kanske skulle fungera att uppgradera till 24Mb och min vän tyckte det var värt ett försök. En vecka senare visade det sig att 24Mb var nästan sämre än 1Mb (som han haft strul med i typ 1 år). Handlingskraftig som han var ringde han upp BBB och sa att "NU FÅR DET VARA NOG" och ville säga upp sitt abonemang. Vad svarar BBB då? Jo, att efersom han teckat sig på en ny 24Mb lina är uppsägningstiden 1år!!!!! Till skillnad mot de 3 månader han hade på sin 1Mb.

Tur för BBB att min vän är en mycket trevlig och stillsam person, men striden forsätter!

Tips någon......................... :?:


/TT
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Mitt bredband - en sorglig historia...

Inlägg av KaptenStofil »

TommyTurbo skrev:efersom han teckat sig på en ny 24Mb lina är uppsägningstiden 1år
Det är inte helt korrekt. Dels har BBB föreslagit din vän att teckna 24mb som åtgärd för att komma tillrätta med fel på hans gamla 1mb, dels skall BBB leverera 24mb om det är den tjänsten som är köpt.

Konsumenttjänstlagen och förmodligen distansavtalslagen är tillämplig.

Nu vet jag ju själv att det inte är fullt så enkelt, jag kom undan mycket pga att jag använde mig av vad man kanske kan kalla "legala hot" och ett hjälpsamt fd statligt telebolag. :)

Mitt råd är att ta kontakt med KO som brukar kunna bidra med en hel del hjälp, dessutom behöver BBB knappast mer dålig publicitet numer utan man får hoppas att de själva inser att service lönar sig. På IT-marknaden är ju inte begreppet "all PR är bra PR" direkt tillämpligt.

//MT
Låst

Återgå till "Arkiverade inlägg"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster