Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Svetsa RF med rörtråd?

Här diskuterar vi olika tekniker för hopfogning av diverse delar.
winemedineme
Turbojäsare
Inlägg: 44
Blev medlem: fre feb 15, 2008 15:46

Svetsa RF med rörtråd?

Inlägg av winemedineme »

jellyjarofpoison skrev:kan inte låtabliu att lägga mig i denna disskusion!
Jag är själv svetsare med licens på tig mig och mma och jag måste säga att jag tyckte det var lättare än jag trodde att svetsa tig...Ville bara ha det sagt!
Håller med till 100%

Svetsar mig/mag, pinne, gas, tig dagligen och det som är lättast att lära sig att svetsa tycker jag också är tig.

Klart vissa tycker att det är lättare att bränna ihop ett par plattjärn med mag:en, men prova gå ner på tunnväggigt, då är tig eller pinne det som gäller, och enklast.
Jäsus
Färsk jäst
Inlägg: 10
Blev medlem: ons jun 01, 2011 20:20

Bumpar tråden!

Inlägg av Jäsus »

Någon som har något nytt att komma med i ämnet? Alltså: En produkt med följande specar:

-självskyddande rörtråd för svetsning i rostfritt

-0.9 mm dimension

-1 kg rulle

-Inte alltför hiskeligt pris. Skulle säga att smärtgränsen går nånstans 6-800 kronor för en rulle
Skriv svar

Återgå till "Svetsning, lödning och hopfogning"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster