Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Jag har också mina anledningar!!

Inlägg relaterade till gamla bryggforum, innan ägarbytet i början av februari 2008.
Användarvisningsbild
MaSTeR
Föredetta admin
Inlägg: 62
Blev medlem: tor sep 04, 2003 2:00

Jag har också mina anledningar!!

Inlägg av MaSTeR »

Nu så tackar jag för mig på detta forumet!
Har under den senaste tiden bara blivit mer och mer personangrepp och skitsnack! Ingen trevlig stämning alls.

Detta är grunden till att jag har tröttnat. Avgörande var dock när tom "ledningen" för detta forum håller på med förtal och skitsnack.

Vet inte hur många som känner till vad som hänt bakom kulliserna mellan vissa "stamgäster" och "ledare" för forumet men det e inget som jag vill ställa mig bakom därför blir det nu ett adjö!

//MaSTeR
Användarvisningsbild
Vaniljvodka
Föredetta moderator
Inlägg: 667
Blev medlem: tor mar 06, 2003 1:00
Ort: Under stubben
Kontakt:

Jag har också mina anledningar!!

Inlägg av Vaniljvodka »

Kliver in i ledet.

Tack o hej.
Användarvisningsbild
nykteristen
Bryggmästare
Inlägg: 303
Blev medlem: lör jun 19, 2004 2:00

Re: Jag har också mina anledningar!!

Inlägg av nykteristen »

MaSTeR skrev: Vet inte hur många som känner till vad som hänt bakom kulliserna mellan vissa "stamgäster" och "ledare" för forumet
Nej, det är inget som synts utåt. Min bild av forumet är att efter ett par kraftiga modereringsingrepp så vände en negativ trend, och det har varit riktigt trevlig stämning här de senaste, säg 3-4 veckorna.

Är det något ni vill tala ut om?
Användarvisningsbild
Zymen
Banned
Inlägg: 238
Blev medlem: ons feb 02, 2005 1:00
Ort: Sweden

Jag har också mina anledningar!!

Inlägg av Zymen »

Idag berättas det om en ny trend, är det coolt att göra som alla andra? Är man "cool" om man härmar en annan som var "cool".

Svaret på denna fråga är nej! En enlig folklivsforskaren Kalle Anorldsson.

Han är mycket orolig över denna nya trend, att människor måste göra som alla andra bara för att vara "cool", detta nya begrebb bland unga kommer att få förödande konsikvenser..


Japp det var allt för ikväll. Ha en fortsatt trevlig kväll här på forumet!
Användarvisningsbild
Total_Terror
Föredetta moderator
Inlägg: 442
Blev medlem: ons jun 30, 2004 2:00

Jag har också mina anledningar!!

Inlägg av Total_Terror »

... :?: ...
Eh, ja.

I alla fall, måste bara ge mitt medhåll till Nykteristen här om att det visst har blivit en trevligare stämning den senaste tiden (säkert med viss hjälp av en del moderatorers kirurgi), vore synd att påstå nåt annat. Dessutom ventileras nya idéer och bemöts på ett rätt så konstruktivt sätt i allmänhet. Man kanske inte ska överdriva och snacka om en "nytändning" men åtminstone flyter forumet på så som man vill att det ska. Tycker jag.
Men naturligtvis kan vi inte veta hur snacket gått "bakom kulisserna" som du MaSTeR säger, det lät ju lite kryptiskt och är därmed inget vi andra oinsatta kan uttala oss om. Sorgligt bara om nu två moderatorer som gjort mycket gott för forumet tänker dra.

Vilka (aktiva) moderatorer är kvar egentligen? I vilkas händer vilar nu forumets öde?
Användarvisningsbild
Ragnar
Bryggmästare
Inlägg: 268
Blev medlem: ons jul 16, 2003 2:00

Jag har också mina anledningar!!

Inlägg av Ragnar »

Jag har fått känslan att det börjar funka igen......
Vet inte vad det beror på, men blev glad när jag såg ett inlägg från FP..
I mitt tycke så har mängden hatinlägg minskat, vi verkar tala med varandra på ett respektabelt sätt. OCH det gillar jag i alla fall....
"Det ordnar sig med blommor bara kärringen dör."
Schluckebier

Jag har också mina anledningar!!

Inlägg av Schluckebier »

Måste hålla med nykteristen om att det blir bättre och bättre efter en ganska avsevärd svacka. Men som MaSTeR säger så syns ju interna strider inte utåt. Personangrepp och rena tråkningar verkar ha försvunnit - jag trodde i min enfald att detta var ett verk av aktivare moderatorer.

Jag tror att det är en stor motgång för den positiva kurvan att just MaSTeR och Vaniljvodka ger upp.
Användarvisningsbild
MrBelga
Bryggmästare
Inlägg: 223
Blev medlem: fre jan 09, 2004 1:00

Jag har också mina anledningar!!

Inlägg av MrBelga »

Även jag blir fundersam !?! Jag tycker det är mycket bättre stämning nu än på väldigt länge ... frågor bemöts med mycket bra svar oftast.
Användarvisningsbild
FetFulElak
Föredetta moderator
Inlägg: 642
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:00
Ort: Mullb?nkshyttemohed
Kontakt:

Jag har också mina anledningar!!

Inlägg av FetFulElak »

För jävla trist. Som tidigare sagts, allt syns ju inte utåt, men även jag ser en avsevärd förbättring sedan vissa "orosmoment" försvunnit. (Ingen nämnd, ingen glömd, men ni vet ju vem) Själv är jag ju inte lika aktiv som förut, mentittar in då och då för att se om det kommit några nyheter. Jag hoppas jag får se MaSTeR och Vanilj i framtiden.. Må väl, brygarbröder!
Obs: Allt jag skriver ?r rent teoretiskt och SKALL INTE UTF?RAS PRAKTISKT, d? det kan vara ett brott mot svenska lagar.. Jag uppmanar ingen till att beg? brott, och beg?r inga brott sj?lv.
grapetonix
Bryggare
Inlägg: 117
Blev medlem: ons mar 05, 2003 1:00

Jag har också mina anledningar!!

Inlägg av grapetonix »

Öööh?
Är jag helt död?
Jag tycker att forumet lever och går på som alltid.

Fast sen håller jag ju inte till så mycket i hembränning utan mest i bryggdelarna, kanske är bättre stämning där?
Användarvisningsbild
Sqrewdriver
Föredetta moderator
Inlägg: 909
Blev medlem: lör mar 06, 2004 1:00
Ort: V?sternorrland

Jag har också mina anledningar!!

Inlägg av Sqrewdriver »

Två till som drar, blir ledsen i ögat,.

Nu smiter jag ner till källaren och
tar mig ett stop, jag kommer att vara aktiv,
dock tycker jag att det riktigt tråkigt att
sånt här händer, tittar men skriver inget bye bye boys...
"Why go synthetic, when Nature can fuck you up bad enough!"

Moderar med k?nsla. Tycker du inte som jag? PM s? reder vi ut det, Jag ?r inte om?jlig ;)
Användarvisningsbild
zatan
Färsk jäst
Inlägg: 22
Blev medlem: tor jul 03, 2003 2:00
Kontakt:

Jag har också mina anledningar!!

Inlägg av zatan »

Jahopp... tackar för mig och önskar alla en god fortsättning! :wink:
Gratis sprit och bredare trottoarer!!!
Användarvisningsbild
Bugblatter_Beast
Finjäsare
Inlägg: 77
Blev medlem: tor feb 26, 2004 1:00
Ort: Traal

Jag har också mina anledningar!!

Inlägg av Bugblatter_Beast »

Vadförnåt?!? Slänger ni ut den användare som har skrivit flest vettiga inlägg av alla medlemmar här? Mannen som har gjort mer för dom svenska hobbybrännarna än någon annan nu när det står en plast eller spiralbrännare i tusentals hushåll.
Ni kanske skulle lägga upp åtminstonde pdf:en för spiralbrännaren igen, men det är klart att det kanske blir för mycket konkurens för vattendestilatorn då. Fy fan....
Senast redigerad av Bugblatter_Beast, redigerad totalt 1 gång.
Schluckebier

Jag har också mina anledningar!!

Inlägg av Schluckebier »

Bugblatter_Beast skrev:
Vadförnåt?!? Slänger ni ut den användare som har skrivit flest vettiga inlägg av alla medlemmar här? Mannen som har gjort mer för dom svenska hobbybrännarna än någon annan nu när det står en plast eller spiralbrännare i tusentals hushåll.
Ni kanske skulle lägga upp åtminstonde pdf:en för spiralbrännaren igen, men det är klart att det kanske blir för mycket konkurens för vattendestilatorn då. Fy fan....
Ni? Du kan nog säga "du" till tompa. :evil:
Användarvisningsbild
Zymen
Banned
Inlägg: 238
Blev medlem: ons feb 02, 2005 1:00
Ort: Sweden

Jag har också mina anledningar!!

Inlägg av Zymen »

en skock fjortisar?.. det skulle man kunna tro? vart fan ligger medelåldern?
Låst

Återgå till "Arkiverade inlägg"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster