Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Essens & fillups test

Fill-ups samt egentillverkade och köpes-essenser
Gäst

Essens & fillups test

Inlägg av Gäst »

Saurer apfel med red bull är en hit. Speciellt om man får tag på orginal red bullen med efidrin i istället för taurin.

//Master
Användarvisningsbild
Vaniljvodka
Föredetta moderator
Inlägg: 667
Blev medlem: tor mar 06, 2003 1:00
Ort: Under stubben
Kontakt:

Essens & fillups test

Inlägg av Vaniljvodka »

Master:
Går det att få tag i dem i sverige?
Gäst

Essens & fillups test

Inlägg av Gäst »

Ja det finns i vissa kines/asiat matbutiker har jag upptäkt men då heter dom inte red bull utan något annat som jag inte kommer ihåg.
Brukar dock vara en tjur på etiketten så det brukar inte vara så svårt att hitta.

Edit. Smaken är den samma med och utan efedrin det blir bara en "roligare" fylla med efedrin varianten.

//Master
DrPly

Essens & fillups test

Inlägg av DrPly »

Ha jag visste inte att det var effedrin i orginalet! Men däremot har jag känt att de kickar bätre. 8)

Du hittar dem t ex på AsienImport - kungsgatan. På andra sidan Oscars teatern. Ska genast köpa upp mig på ett par flaskor.
Gäst

Essens & fillups test

Inlägg av Gäst »

Snakar vi stockholm lr?

//Master
DrPly

Essens & fillups test

Inlägg av DrPly »

Var annars? :wink:
Användarvisningsbild
Vaniljvodka
Föredetta moderator
Inlägg: 667
Blev medlem: tor mar 06, 2003 1:00
Ort: Under stubben
Kontakt:

Essens & fillups test

Inlägg av Vaniljvodka »

Skulle villja köpa en pall Red Devil ifrån Tjeckien. Snacka om drag o ingen bakfylla på dom inte. Var där för något år sedan, var det enda vi drack på fyra dagar (i sprit väg alltså, givetvis drack vi massor av god tjeckisk öl oxå) Vodka Red Dvil... smaskens
Användarvisningsbild
Sneaky
Bryggmästare
Inlägg: 400
Blev medlem: ons maj 21, 2003 2:00

prova ouzo

Inlägg av Sneaky »

drPLY, kan inte du prova några ouzo essenser, skulle va kul eftersom jag e en ouzo fanatiker.
DrPly

Essens & fillups test

Inlägg av DrPly »

Blodapelsin från Willumsen smakar som det låter. En bra likör att blanda med jouser. Kanske ska man ha i lite mindre sockerlag än receptet.

Ouzo från Prestige. Ska väl säga att jag sedan en magåkomma i Grekland för mer än 20-år sedan avsevärt har minskat mitt sug efter denna grekiska anisdryck. Därför har jag inga bra referenser till hur det ska smaka. Den här får dock mer än godkänt. För mina tankar till Pernod.

Svartvinbärs Bränvin från Prestige. Underbar smak och färg. Nästan ingen sötma. Jag gjorde djärva blandningar. Bäst tycker jag att den går med citron eller lime. En riktig höjdare var med Lime drinkmix från Vendor.

Famous alkoholbaserad whisky från Vendor. Lite sötare och aningen mindre röksmak, men utan tvekan är det whisky. Ett bra alternativ för dig som gillar Famous Grouse eller Grants whisky. Visar också att alkoholbaserade essenser verkligen gör jobbet!

Whiskyspån Ekspånet från Rulles är en klassiker. Lite bängligt att blanda och lagra, men resultatet blir mycket bra. Häll i spånet i spriten låt dra i en vecka. Sila sedan ut det och häll på ren flaska. Låt stå......minst en månad innan du provsmakar. Blir riktigt bra med en droppe riktig whisky då finkeloljorna inte kommer med. Kanske om man blandar med en lite skitigare sprit?

Passiona fill-up mix med passionssmak från Prestige. Ush kan jag bara säga. Alldeles för mycket sött att blanda med lite sprit. Det här är ingen höjdare.

Strawberry Margarita fill-up drinkmix från HISAB. Den här måste man blanda med tequila och inte vanlig sprit. Men jag fick inte till det alls, trots att jag använde krossad is och provade olika styrkor. Blä!

Körsbärs Cognac En fill-up från Prestige. Inte lika bra som päronvarianten, men helt OK. Den är lite sötare och kräver att få stå ett par veckor innan den blandat sig.

Örtagårds Snaps Fill-up från Prestige. För att citera en vän som smakade den: "Den knullar i munnen!" Min nya favoritsnaps. Mycket smak, inte lik någon annan kryddad snaps jag druckit.
Användarvisningsbild
Procenten
Bryggmästare
Inlägg: 398
Blev medlem: fre mar 07, 2003 1:00

Essens & fillups test

Inlägg av Procenten »

"Passiona fill-up mix med passionssmak från Prestige. Ush kan jag bara säga. Alldeles för mycket sött att blanda med lite sprit. Det här är ingen höjdare."

Testade passiona från prestige i helgen. Fick tips av gubben i affären att hälla i mer sprit i den än man ska. Så jag fyllde upp den med 50%:ig sprit men den smakade fortfarande för sött. Efter en skvätt sprit till i den blev den bra.
Användarvisningsbild
TheBadSeed
Bryggare
Inlägg: 125
Blev medlem: lör apr 19, 2003 2:00
Ort: Norrland

Essens & fillups test

Inlägg av TheBadSeed »

strålande Topic!

faan vad törstig man blev....
Dr Ply har tydligen ett barskåp stort som min etta :lol:
Användarvisningsbild
dacorp
Föredetta admin
Inlägg: 209
Blev medlem: sön jul 13, 2003 2:00
Ort: Norr

Essens & fillups test

Inlägg av dacorp »

Vaniljvodka skrev:Master:
Går det att få tag i dem i sverige?

Finns att köpa ephedrintabletter (vid namn E III) ifrån www.naturensdroger.nu
borde ju ge samma effekt :D
Senast redigerad av dacorp, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Pontus
Bryggare
Inlägg: 141
Blev medlem: ons sep 03, 2003 2:00
Ort: V?stra Sverige

Essens & fillups test

Inlägg av Pontus »

Inen som testat Lakrits rot
eller vanlig sambuca essens?
G?r alltid som du vill, s? l?nge det inte skadar n?gon annan. =)

"Jag vill helldre insupa kunskapen om sprit och njuta av dess ljuvliga doft och smak - snarare ?n att uppleva ruset"
Användarvisningsbild
puttraren
Finjäsare
Inlägg: 81
Blev medlem: sön nov 16, 2003 1:00
Kontakt:

Essens & fillups test

Inlägg av puttraren »

DrPly skrev: GreenBanana - Väldigt sött och oidentifierbar smak. :x Den här flaskan kommer att räcka för evigt.
[/b]
Ett tips: blanda en rätt stark screwdriver och toppa med en LITEN skvätt GreenBanana.
Blir rätt bra faktiskt, men blir också fruktansvärt sött om man tar för mycket.
Användarvisningsbild
Apelsin
Finjäsare
Inlägg: 88
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:00

Essens & fillups test

Inlägg av Apelsin »

Jag har också smakat Famous Whiskey.
Den luktar som min flaska Talisman som är bolagets billigaste wisky.
Men smaken är mycket värre. Hur länge ni lagrat den, ni som funnit den drickbar?
Om jag ska återanvända spriten räcker det att kola eller måste jag bränna om den?

Red Italian Strands alkoholbaserade bitter aperitif var en glad överraskning. I mitt tycke lite söt men det går ju att ordna. I ett glas med is gör den samma arbete som en Campari. Fast det är ingen äkta men bra ändå.
Skriv svar

Återgå till "Essenser"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster