Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

[Säljes] Avancerat Pilot- / Hembryggeri

Köp och sälj, produkttips och efterlysningar.
Kategoriregler
I Annonsforumet får användare posta annonser av köp och sälj, efterlysningar, produkttips, tips på butiker och webbhandel, tips på annonser på andra webbplatser osv som rör hembryggning.

All försäljning av alkohol, destilleringsapparater hela eller i delar är strängeligen förbjudet och leder till avstängning.
Forumsledningen förbehåller sig rätten att avgöra vilka annonser som rör alkohol, destilleringsapparater hela eller i delar och ta bort dessa.

Forumsledningen förbehåller sig även rätten att avgöra vad som är spam och ta bort det.
Upprepade förseelser leder till avstängning.

I övrigt gäller svensk lagstiftning.
HenrikG
Newbie
Inlägg: 1
Blev medlem: tis sep 27, 2022 21:51

[Säljes] Avancerat Pilot- / Hembryggeri

Inlägg av HenrikG »

Avancerat Pilot- / Hembryggeri BrewMagic & Ss BrewTech Säljes

Jag säljer mitt bryggverk + jästank till ett bra pris. Bryggverket är ett BrewMagic V350MS inkl. Chill Wizard kylsystem, jästank och klartank samt en extra jästank, SS BrewTech Unitank Fermenter 53L. Jag köpte och privatimporterade bryggverket, fabriksnytt 2017 ifrån USA och kompletterade något år senare med det extra jäsfatet (SS BrewTech) från Humlegårdens butik i Sverige. Bryggverket är 3-kärl (hetvatten, mäsk & kok) med värmeväxlad recirkulering (HERMS) för oslagbar precision och repeterbarhet. Tunnorna är 15.5 gallon i rostfritt stål och värms med det inbyggda gasolsystemet. Jäsfatet är redo för glykolkylning, perfekt för kallkrashning och temperaturreglerad jäsning. (Glykolkylare ingår EJ).

Jag har själv bryggt ett antal batcher med utmärkt resultat, dock har hela systemet varit oanvänt sedan 2020 men väl förvarat inomhus, under skydd (se foto).

Komplettera med maltkross och glykolkyl för ett komplett nano-bryggeri.

Eftersom jag inte kört systemet nyligen har jag svårt att garantera hur allt fungerar, seriösa köpare kan givetvis inspektera allt på plats och slå på strömmen och se att datorn startar, men köparen tar ansvar för frakt och all funktion (service) efter flytt, därav ett attraktivt pris.

Kvitto på bryggverket finns.
Hämtas i Göteborg.

Nypris bryggverk (inkl. Chill Wizard, Klartank & Jästank): 9.500 USD = 100.000kr
Nypris SS BrewTech Unitank Fermenter 53 l: 18.950kr
TOTALT = 118.950kr

Säljes, i befintligt skick för: 45.000kr
Bilagor
IMG_3063_Small.jpg
IMG_3061_Small.jpg
IMG_3071_Small.jpg

Återgå till "Annonser"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster