Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Stripperpremiär

Potstills, essensbrännare och strippers
rull_bull
Bryggmästare
Inlägg: 351
Blev medlem: ons aug 03, 2016 8:47

Re: Stripperpremiär

Inlägg av rull_bull »

Kabom skrev:
rull_bull skrev:Hur tycker du dina värmeelement funkar? Tänkte jag skulle byta ut mitt lilla vattenkokarelement mot ett fysiskt större.
Hur nära botten sitter dina element?
sorry, varit borta ett bra tag. Dom funkar kanon. Sitter 5 resp 7 cm från botten.
Yes, köpte ett sånt element och funkar mycket bättre än mitt vattenkokarelement.
Så elementet från England rekommenderas starkt!
Användarvisningsbild
Kabom
Bryggare
Inlägg: 163
Blev medlem: tis jan 03, 2017 15:37

Re: Stripperpremiär

Inlägg av Kabom »

Så har almanackan medgivit en körning av tre satser med ny Liebig enl länk som rull_bull tipsade. 1 m 18 rör och 85 cm mantel 22 med spirallindad tråd emellan. Kunde inte ta längre med risk att hamna i hallen. Ett riktigt åbäke men åhiåhej vad den kyler. Kör med 3 kW och strippar då en sats på lite drygt en timme.

Vederbörligen nu döpt till "Hulken" medelst min favoritvodka.

Efter utspädning och ph-behandling med 2 msk Na2CO3 (Nitor Målarsoda) per sats får hinkarna nu stå ljust och luftigt nån vecka eller mer tills jag får tid att destillera med min nya Keg-kokare :P
Bilagor
Hulken.jpg
Hulken.jpg (249.5 KiB) Visad 1242 gånger
Hej va de går.jpg
Hej va de går.jpg (193.29 KiB) Visad 1242 gånger
Dop.jpg
Dop.jpg (338.71 KiB) Visad 1242 gånger
Ph behandling.jpg
Ph behandling.jpg (218.27 KiB) Visad 1242 gånger
rull_bull
Bryggmästare
Inlägg: 351
Blev medlem: ons aug 03, 2016 8:47

Re: Stripperpremiär

Inlägg av rull_bull »

Snyggt! Bra jobbat! :thumbup: :mrgreen:
Skriv svar

Återgå till "Potstills"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster