Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Resultat på vanlig plastis?

Världens enklaste brännare.
SunTzu
Turbojäsare
Inlägg: 25
Blev medlem: ons sep 25, 2013 1:57

Resultat på vanlig plastis?

Inlägg av SunTzu »

Jag ska i dagarna bygga min första plastis, men har inte riktigt bestämt mig för om det blir en plastis, superplastis eller spiralis.

Att bygga en vanlig plastis verkar klart enklast, men jag har i PDFen läst att den bara verkar producera runt en halvliter 35% per dag, vilket verkar väldigt snålt och nästan inte värt det. En fråga till er som kört vanlig plastis inomhus i rumstemperatur, vad fick ni ut för mängder, styrka och vilken tid tog det?

Är det värt att bygga en superplastis eller spiralis istället?
Användarvisningsbild
Lullen
Bryggmästare
Inlägg: 314
Blev medlem: fre sep 08, 2006 2:00

Re: Resultat på vanlig plastis?

Inlägg av Lullen »

Vill du ha starksprit så är spiralen grym även om den inte ger kvaliteten som kolonnbrännarna kan ge
Användarvisningsbild
jimbo160
Färsk jäst
Inlägg: 14
Blev medlem: tis nov 08, 2011 21:32

Re: Resultat på vanlig plastis?

Inlägg av jimbo160 »

Jag skulle ha byggt en kolonnspiralis. Kör själv med en sån och den ger väldigt stark och fin sprit om man gör rätt cuts.
Moony
Färsk jäst
Inlägg: 21
Blev medlem: ons jan 08, 2014 4:48

Re: Resultat på vanlig plastis?

Inlägg av Moony »

Kör du med plastbrännaren,ger sprit av mycket bra kvalitet eller otroligt bra,som test jämför med bolagets renat... Underskatta inte plastisens kraft...
Skriv svar

Återgå till "Plastbrännaren"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster