Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Mitt första VM-bygge med bilder!!!

Här diskuteras Vapour Management
Användarvisningsbild
Lawbreakingtrucker
Bryggmästare
Inlägg: 435
Blev medlem: mån maj 24, 2010 23:48
Ort: en glänta i skogen...

Mitt första VM-bygge med bilder!!!

Inlägg av Lawbreakingtrucker »

Det är hur lätt som helst med ALU :D
Det gick inte att hitta borr i rätt storlek (39mm) så jag köpta ett 35mm koppborr och tog sen ut hålet med en fil. Jag gjorde det bara 38mm och silikonpackningen packar perfekt 8)
retsis ti esool ro ti evoM
Användarvisningsbild
Homeburnt
Bryggare
Inlägg: 161
Blev medlem: mån aug 28, 2006 2:00

Mitt första VM-bygge med bilder!!!

Inlägg av Homeburnt »

Lawbreakingtrucker skrev:Det är hur lätt som helst med ALU :D
Det gick inte att hitta borr i rätt storlek (39mm) så jag köpta ett 35mm koppborr och tog sen ut hålet med en fil. Jag gjorde det bara 38mm och silikonpackningen packar perfekt 8)
okej then i know :) .. skall se om tiden räcker till någon dag för att börja lite knep å knåp med min VM också :) slaktade min CM igår då den ändå hade gått sönder :cry: . skall svetsa på en rörbit till eftersom kolonnen nu bara är 83 cm. kommer bli ca 115-120 cm hög.

inte har du något hum om vart man ska sätta produktuttaget på denna nybygda maskin ? eller är det till att prova sig fram kanske ? :roll:
// Bo Lagét ?! vem är det ? .
,.-([HomeBurnt 8)])-.,
uffe_
Turbojäsare
Inlägg: 32
Blev medlem: lör dec 04, 2010 12:38

Mitt första VM-bygge med bilder!!!

Inlägg av uffe_ »

hur fungerade det med centreringsringen av deo flaskan? höll den sig på plats?
Användarvisningsbild
Ektunnan
Turbojäsare
Inlägg: 44
Blev medlem: tis aug 04, 2009 13:02

Mitt första VM-bygge med bilder!!!

Inlägg av Ektunnan »

va var det för oljefat du tog gängorna och de ifrån?? va det rostfritt ?? :D
MVH Ektunnan
Skriv svar

Återgå till "Vapour Management (VM)"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster