Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Vin med kokossmak?

Här delar vi med oss av våra bästa vinrecept.
hmmm
Newbie
Inlägg: 2
Blev medlem: mån jun 18, 2007 2:00

Vin med kokossmak?

Inlägg av hmmm »

I torsdags hittade jag ett paket koksflingor hemma... Kokade dem tillsammans med 3 liter vatter och rörde ner 1000 g socker. Fyllde upp mitt jäskärl till 5 liter och på med jäst så får jag se om det blir gott.

Kom dock på att kokos innehåller mycket fett och mycket riktigt har det nu klumpat ihop sig och ser ut ungefär som ett tunt parafin på ytan. Vätskan smakar dock över förväntan!

Fråga nu: Hur ska jag göra med det här fettlagret som ligger på ytan? Byta jäskärl och ta bort det eller vänta tills vinet jäst ut och sedan ta bort det?

Återgå till "Vin på bär och frukt"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster