Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

orolig

Recensioner av vinsatser och tillbehör.
Användarvisningsbild
valtra
Bryggare
Inlägg: 128
Blev medlem: mån apr 16, 2007 2:00
Ort: v?sterbotten

orolig

Inlägg av valtra »

kanske lite fel tråd men ... jag börjar bli välldigt orolig för min beställning :( den har inte kommit en och jag beställde nu för snart 3 veckor sedan. gjorde beställnigen från pgw. kan någon säga om den kommer att komma alls ? eller varför det dröjer så lång tid.
Användarvisningsbild
idearn
Föredetta moderator
Inlägg: 546
Blev medlem: fre okt 15, 2004 2:00

orolig

Inlägg av idearn »

Kanske prova att fråga dom på pgw?
Användarvisningsbild
attackbever
Föredetta moderator
Inlägg: 1099
Blev medlem: ons maj 24, 2006 2:00

orolig

Inlägg av attackbever »

Ja maila eller ring dem, sist jag beställde tog det nog runt 2-3 veckor
Användarvisningsbild
valtra
Bryggare
Inlägg: 128
Blev medlem: mån apr 16, 2007 2:00
Ort: v?sterbotten

orolig

Inlägg av valtra »

okey ska göra det men har inte tid nu :)
Användarvisningsbild
valtra
Bryggare
Inlägg: 128
Blev medlem: mån apr 16, 2007 2:00
Ort: v?sterbotten

orolig

Inlägg av valtra »

nu har jag fått svar från pgw . det hadde blivit något fel i beställningen så nu skulle dom skicka alltsammans omedelbart
Användarvisningsbild
idearn
Föredetta moderator
Inlägg: 546
Blev medlem: fre okt 15, 2004 2:00

orolig

Inlägg av idearn »

Dom brukar vara vänliga och pålitliga... Dom kunde ha en bättre web site som inte kräver att man installerat Java... Och du (och alla andra) kunde tjata på dom att ha mera vinjäst... men annars är allt bra där...
Användarvisningsbild
valtra
Bryggare
Inlägg: 128
Blev medlem: mån apr 16, 2007 2:00
Ort: v?sterbotten

orolig

Inlägg av valtra »

haha ja du har nog rätt idearn :D allting kan förbättras på sitt vis . hoppas bara att det gör det :P
Användarvisningsbild
idearn
Föredetta moderator
Inlägg: 546
Blev medlem: fre okt 15, 2004 2:00

orolig

Inlägg av idearn »

Hallå PGW, VinoFino !!! Alla andra!! Läser ni aldrig detta forum? Folk snackar om att de importerar över internet, ställer frågor om vinjäster... ett par sorter till borde ni väl kunna ha utan att gör ont...
In production
--------------------------------------------------
250 liter Cannonau (2010, jäser)
100 liter Primitivo (2010, jäser)

1 treo (i glaset framför mig igen, snart klar)
Användarvisningsbild
valtra
Bryggare
Inlägg: 128
Blev medlem: mån apr 16, 2007 2:00
Ort: v?sterbotten

orolig

Inlägg av valtra »

nu när jag äntligen har tappat upp min ekens vita 7dagars märkte jag ju att det vart faktiskt riktigt gott vin. men då är man väll kanske ej så kräsen heller men :P
Användarvisningsbild
idearn
Föredetta moderator
Inlägg: 546
Blev medlem: fre okt 15, 2004 2:00

orolig

Inlägg av idearn »

Herr Einstein och hans relativitetsteori funkar på vinsatser också... Första satsen man köper, typ ful-torstens-4-timmars, blir man positivt förvånad över att det är drickbart, eftersom man trodde att a) den här satsen suger för vi snackar under 5;an flaskan och b) jag kommer att klanta till det än värre.

Nästa sats kommer du att börja hitta felen... (om du inte är en insmugen fjortis som tycker allt är ok bara man blir packad så att man inte minns dan efter hur det smakade, vad som hände... *lång bisasts trunkerad*) hur som helst är det faktiskt en av de roliga sidorna av med vår hobby.
In production
--------------------------------------------------
250 liter Cannonau (2010, jäser)
100 liter Primitivo (2010, jäser)

1 treo (i glaset framför mig igen, snart klar)
Användarvisningsbild
valtra
Bryggare
Inlägg: 128
Blev medlem: mån apr 16, 2007 2:00
Ort: v?sterbotten

orolig

Inlägg av valtra »

hm jag har tänkt att sätta ett vin på rabbarber snart kanske . om det inte blir blåbär . har ju en steinberger jäst . ska bara försöka hitta ett fint recept. :P
Skriv svar

Återgå till "Recensioner av vinsatser och tillbehör"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster