Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Lite ändringar...

Inlägg relaterade till gamla bryggforum, innan ägarbytet i början av februari 2008.
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Lite ändringar...

Inlägg av KaptenStofil »

"VIP-hörnan" och "Storprat" är två stendöda avd. Jag kommer därför ta bort dem och flytta trådarna till "M & A" men skapa en el flera extra avdelningar för inloggade medlemmar. Dessa kommer att vara synliga för alla men endast läsbara för inloggade medlemmar.

Synpunkter?
Förslag på vad skall avdelningen/avdelningarna handla om?
Ev annat/övrigt?

/MT
Senast redigerad av KaptenStofil, redigerad totalt 1 gång.
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Lite ändringar...

Inlägg av KaptenStofil »

Inga protester så jag antar att det var ett ok förslag då.

Behöver dock lite synpunkter på vad ev nya avd skall handla om. Kom igen nu!
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Weblänkar

Inlägg av KaptenStofil »

Delade upp hembränningssektionen i två för bättre överskådlighet då den svällt ut så mycket.

Alla .pdf-länkar som inte fungerade är nu korrigerade.

Ändrat rättigheter så nu skall det förhoppningsvis vara rätt.

Vad jag däremot inte blir klok på är modulen "Weblinks". Jag kan se hela via länken men inte i forumet, Jag har prövat aktivera/deaktivera den, synka den mm men nej. Någon som har en gissning om varför det inte fungerar?
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Lite ändringar...

Inlägg av KaptenStofil »

Nu är det spamming på hög nivå. :D

Jag tänkte bara meddela att jag plockar bort den icke fungerande Webmail-modulen och reggar en yahoo/hotmail-adress för administrationen som alla admins och moddar kan använda. Då lägger jag upp den så att användarna kan maila någon ansvarig. Idag går de mailen rakt ut i cyberspace.

Lämna gärna synpunkter så snart som möjligt. Jag har gått om tid denna vecka men sen vet jag inte. Lämna gärna synpunkter på vilken mailleverantör som är att föredra.
Användarvisningsbild
TommyTurbo
Föredetta moderator
Inlägg: 373
Blev medlem: tis mar 09, 2004 1:00

Lite ändringar...

Inlägg av TommyTurbo »

För att bryta den ensidiga informationen: Helt OK, bra jobb MT!

/TT
Användarvisningsbild
Tompa
Bryggmästare
Inlägg: 449
Blev medlem: tor mar 06, 2003 1:00
Ort: Stockholm

Lite ändringar...

Inlägg av Tompa »

Svårt. Gästen som inte får se måste bli intresserad o regga sig.
Kanske "Ritningar" o samla alla vi har där?
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Lite ändringar...

Inlägg av KaptenStofil »

Det är en bra idé. Det finns ju även lite olika program som är freeware som man samlat på sig och som är bryggrelaterade.
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

E-post/filuppladdning

Inlägg av KaptenStofil »

Jag struntade i att lägga upp filer på servern med tanke på de problem som har varit.

Jag har reggat en användare "bryggforum" på fileden med 500mb utrymme istället. Då behöver vi inte tappa filer mm. Personligen anser jag att om någon vill visa en bild e dy får dom maila den till moderator/admin så länkar vi den. Detta med tanke på problemen som har varit med bildgallerier.

Vi har även en ny e-post: administrationen@inbox.com

E-posten tänkte jag att alla skulle ha tillgång till. Det fina med det hela är att inom ramen för webmailen kan man lagra filer. Detta innebär att vem som helst av oss kan spara filen via mailen. När sedan de som ansvarar för filuppladdningen loggar in kan de ladda upp bilden/filen eller vad det nu må vara på direkten. Detta utrymme räcker också för att lagra en backup av filuppladningen så i princip har vi dubbel backup.

Jag återkommer med lösenord o dy. Jag har inte lagt in e-posten ännu och hinner inte ikväll.
Senast redigerad av KaptenStofil, redigerad totalt 1 gång.
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Brutna länkar

Inlägg av KaptenStofil »

Kontrollera länkar när ni "passerar" dem. Jag tror jag har fixat dem alla men kan ha missat någon.
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Lite ändringar...

Inlägg av KaptenStofil »

Som ni ser är layout:en ändrad. Om ni kommer till den gamla efter ni loggat in så beror det på att ni valt ett annat tema alt att ni är reggade med den gamla layout:en. För att ändra, följ länken och välj 3DBLUE. Kom gärna också med synpunkter om ni tyckte layout:en var bra/dålig etc.

I övrigt så är Weblinks fixade nu. Man kommer till dem om man trycker på knappen 'Add links'.

/MT
Senast redigerad av KaptenStofil, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
bonnraggarn
Föredetta moderator
Inlägg: 572
Blev medlem: tis mar 11, 2003 1:00
Ort: Heatland (Värmland)

Lite ändringar...

Inlägg av bonnraggarn »

Själv böt jag raskt tillbaka till den som var innan.
Tyckte den var enormt rörig den nya.
Jag gillade den inte :P
***BONNRAGGARN***
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Lite ändringar...

Inlägg av KaptenStofil »

Jag vet, man tycker det i början men ge den nya en chans, den "växer" ganska snabbt.
Användarvisningsbild
Sqrewdriver
Föredetta moderator
Inlägg: 909
Blev medlem: lör mar 06, 2004 1:00
Ort: V?sternorrland

Lite ändringar...

Inlägg av Sqrewdriver »

Den nya är kanon!

Helt suverän!.

Jag har nu återvänt efter en tid i dvala,
jag kommer nu att vara aktiv som vanligt dock
bara på helgerna då jag ligger borta som stensättare
i sthlm, men det hoppas jag att ni ha r förståelse för.

Härligt att se så många man känner igen!
"Why go synthetic, when Nature can fuck you up bad enough!"

Moderar med k?nsla. Tycker du inte som jag? PM s? reder vi ut det, Jag ?r inte om?jlig ;)
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Lite ändringar...

Inlägg av KaptenStofil »

Jag har lagt till avdelningarna 'Ritningar, e-böcker och program' samt 'Bilder mm' (som skall ersätta bildgalleriet). Dessa ligger under 'Övrigt' och är för tillfället låsta då jag inte han lägga in alla trådar i dem. blev mycket i helgen. :wink:

Dessa avdelningar kan alla se men för att läsa, posta osv måste man vara reggad. Moderatorgruppen moddar där ts v.

/MT
Användarvisningsbild
Plizken
Föredetta admin
Inlägg: 568
Blev medlem: mån jan 31, 2005 1:00
Ort: olika

Lite ändringar...

Inlägg av Plizken »

Här kommer man hem från semestern sen är ingenting sig likt här på forumet. :D

Det ser riktigt trevligt och ombonat ut här.
Det var en kvinna som fick mig att ta till spriten och jag hade inte vett att tacka henne.
Låst

Återgå till "Arkiverade inlägg"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster