Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Subforum

Inlägg relaterade till gamla bryggforum, innan ägarbytet i början av februari 2008.
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Subforum

Inlägg av KaptenStofil »

Det kom ett förslag på ytterligare kategoriindelning (se nedan). Jag tror inte att vi skall ha ytterligare huvudforum men som subforum, dvs under vinbryggning, kanske det kan vara en idé. Vad tror ni?
Posted: Tue May 02, 2006 9:29 am
Subject: Kategoriindelning
Hejsan!
Jag har nyligen blivit en fanatisk vinbryggare och besöker ert forum väldigt ofta.

Forumet växer ju ständigt och jag har ett förslag på ett tillägg, nämligen fler kategorier.

I mitt fall så är jag mest intresserad av vinavdelningen...
T.ex så Kanske man kunde lägga in fler kategorier.

Jäst - Diskutera olika jäster och jäsmetoder
Socker / Alkoholhalt - Allt om socker och Alkohol
Oschelemeter - Hur fungerar den och va
Hävert
Flaskor
Korkar
Etiketter
Tillbehör - Allt som
Lagring/förvaring
Övrigt
etc.
Jag tror det skulle underlätta i framtiden då det förmodligen blir enklare att posta och hitta artiklarna direkt.

Det kanske blir lite arbete med att flytta befintliga poster in till dessa kategorier, men det är ju något man kan göra lite då och då.
Om du/ni behöver hjälp med denna typen av arbete så hjälper jag gärna till.
Mvh, Pierre (Dugge)
Användarvisningsbild
Total_Terror
Föredetta moderator
Inlägg: 442
Blev medlem: ons jun 30, 2004 2:00

Subforum

Inlägg av Total_Terror »

Orkar någon lägga tid på att skapa dessa subforum så, visst. Men jag tycker nästan att det känns överflödigt. Vad många tycks missa, i alla fall de som tycker det är svårt att använda sökfunktionen, är att man ju kan begränsa sig till att söka i endast vissa avdelningar. Söker man efter något som rör t.ex. "hävert", "etiketter" eller "korkar" i avdelningen om utrustning och teknik för vin, så hittar man snabbt någon relevant tråd. Det är i alla fall min erfarenhet.

Vad jag tycker man snarare skulle kunna behöva, generellt sett, är fler stickys eller FAQs.
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Subforum

Inlägg av KaptenStofil »

Jag tycker också det är överflödigt egentligen men med tanke på hur usla folk är på att söka så är det kanske en god idé. :roll:

Dessutom börjar forumet bli så stort nu så det kanske är av nöden tvunget. Jag är medlem på ett utländskt jätteforum där man använder sig av detta med gott resultat.

För att ingen skall missförstå:
Ex. "Vinbryggning" - Huvudforum med trådar som vanligt men under finns ett antal subforum såsom "Socker" och "Korkar" som i sin tur innehåller ämnesrelaterade trådar. M a o ungefär som windows trädstruktur (och som forumet funkar redan nu eg).
Användarvisningsbild
FetFulElak
Föredetta moderator
Inlägg: 642
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:00
Ort: Mullb?nkshyttemohed
Kontakt:

Subforum

Inlägg av FetFulElak »

Känns överflödigt och lite "overkill".. Tycker det är bra som det är jag..
Obs: Allt jag skriver ?r rent teoretiskt och SKALL INTE UTF?RAS PRAKTISKT, d? det kan vara ett brott mot svenska lagar.. Jag uppmanar ingen till att beg? brott, och beg?r inga brott sj?lv.
Låst

Återgå till "Arkiverade inlägg"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster