Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Presentation och Uppgradering av bryggforum.com

Inlägg relaterade till gamla bryggforum, innan ägarbytet i början av februari 2008.
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Presentation och Uppgradering av bryggforum.com

Inlägg av KaptenStofil »

Den gamla cpg-modulen har jag hört (som det heter) kan vara svår att implementera med nuke av någon anledning. Det borde ju egentligen funka rätt av eftersom det är en nuke-modul mer eller mindre.

I senaste versionen är den däremot med från början. Det är väl frågan om licenskostnad där men det borde vi i värsta fall kunna skrala till eller vad tycker ni? Det är ju inga stors pengar.
Användarvisningsbild
Tompa
Bryggmästare
Inlägg: 449
Blev medlem: tor mar 06, 2003 1:00
Ort: Stockholm

Presentation och Uppgradering av bryggforum.com

Inlägg av Tompa »

Nyaste phpnuke'n är inhandlad, väntar nu på lev. sedan skickar jag den till dig, Deviltry :D
Användarvisningsbild
Lasse_Kongo
Föredetta admin
Inlägg: 793
Blev medlem: tor jul 10, 2003 2:00

Presentation och Uppgradering av bryggforum.com

Inlägg av Lasse_Kongo »

Varför använda php-nuke och betala när cgp-nuke är bättre och gratis?
Användarvisningsbild
deviltry
Föredetta admin
Inlägg: 19
Blev medlem: tis maj 24, 2005 2:00

Presentation och Uppgradering av bryggforum.com

Inlägg av deviltry »

Varför använda php-nuke och betala när cgp-nuke är bättre och gratis?
Hehe, synd att du inte såg tråden tidigare så hade du kunnat flika in det här innan också. Var lite därför jag efterlyste kommentarer. Fast det är juh inget som hindrar att vi testar köra cpg-nuke i labmiljön och ser hur den funkar att konvertera. :)

$10 är ju inga fantastiska summor, så det ska väl lösa sig hursomhelst.

Lasse_Kongo: som jag förstått det har du varit inblandad i tidigare i system-administrationen, har du intresse att fortsätta med det?

Kan engagera mig lite i veckan och sätta upp extern access till min labserver så kan de som är intresserade få konto för att latja runt lite med uppgraderingar/tester. Säg till.
Användarvisningsbild
Tompa
Bryggmästare
Inlägg: 449
Blev medlem: tor mar 06, 2003 1:00
Ort: Stockholm

Presentation och Uppgradering av bryggforum.com

Inlägg av Tompa »

Ja nu får vi väl välja det som lirar bäst. Tack för tipset kongo, här är du alltid så välkommen, du behövs.
Användarvisningsbild
Lasse_Kongo
Föredetta admin
Inlägg: 793
Blev medlem: tor jul 10, 2003 2:00

Presentation och Uppgradering av bryggforum.com

Inlägg av Lasse_Kongo »

Hej Tompa och deviltry,

Jag skulle gärna hjälpa till, men tyvärr tillåter inte min arbetssituation det just nu.

Jag har en massa backuper liggande om de kan vara till någon nytta, både av sql-databasen och webkatalogen. Det fanns en hel del "fulhack" och småfixar i koden som tyvärr verkar vara borta nu. Jag antar att du bara kopierat över en ren php-nuke 6.5 över befintliga filer. Om ni vill så kan jag lägga tillbaka allt så det ser ut som det gjorde innan.
Användarvisningsbild
deviltry
Föredetta admin
Inlägg: 19
Blev medlem: tis maj 24, 2005 2:00

Presentation och Uppgradering av bryggforum.com

Inlägg av deviltry »

Det som var borta och hindrade funktion var egentligen bara en language-fil, themes-katalog och adminkatalog, så jag kopierade inte in en helt ny struktur utan endast de filer som den klagade på när man försökte browsa.

Kollar man på "version" i databasens table nuke_config så är det version 6.8 som körs.

Databasen verkar ju schysst, men har du backup på webkatalogen kanske du kan köra en diff å kolla vilka filer som är ändrade/saknade från din backup.

Vad jobbar du med btw? :)
Låst

Återgå till "Arkiverade inlägg"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster