Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Alternativ till Litenslaks Webläsare[IE] TIPS!

Inlägg relaterade till gamla bryggforum, innan ägarbytet i början av februari 2008.
Användarvisningsbild
Sqrewdriver
Föredetta moderator
Inlägg: 909
Blev medlem: lör mar 06, 2004 1:00
Ort: V?sternorrland

Alternativ till Litenslaks Webläsare[IE] TIPS!

Inlägg av Sqrewdriver »

Finnes här: http://www.mozilla.org/products/mozilla1.x/

Mozilla Suite,

Det är Webläsaren FireFox som piskat
Internet Explorer på säkerhet
många ggr och kommer fortfarande att
göra det i framtiden. En annan fördel är
"Tabbed" browsing dvs surfa i flikar.

Mailklienten heter Thunderbird, fungerar som
Litenslaks Outlook och har möjlighet till flera snygga
skins.

Ingår även riktigt smidig IRC klient.

Inget av programmen tar direkta systemresurser i
jämförelse med IE6 Och MS Outlook.
"Why go synthetic, when Nature can fuck you up bad enough!"

Moderar med k?nsla. Tycker du inte som jag? PM s? reder vi ut det, Jag ?r inte om?jlig ;)
Användarvisningsbild
FetFulElak
Föredetta moderator
Inlägg: 642
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:00
Ort: Mullb?nkshyttemohed
Kontakt:

Alternativ till Litenslaks Webläsare[IE] TIPS!

Inlägg av FetFulElak »

Kör med FireFox och Thunderbird och har så gjort väldigt länge. Kan väl säga att den numer dessutom fungerar felfritt.. Innan kunde den när som helst "rasa" och man fick installera om den. Inga probs iofs, men trist att bli av med alla bokmärken.. Men om ni använder den så ska ni ladda ner extensions till den, t.ex. "JumpLink", "IE-wiev" (e.d.) då inte alla sidor kan ses korrekt med med FireFox (bilder mest)
Obs: Allt jag skriver ?r rent teoretiskt och SKALL INTE UTF?RAS PRAKTISKT, d? det kan vara ett brott mot svenska lagar.. Jag uppmanar ingen till att beg? brott, och beg?r inga brott sj?lv.
Användarvisningsbild
TommyTurbo
Föredetta moderator
Inlägg: 373
Blev medlem: tis mar 09, 2004 1:00

Alternativ till Litenslaks Webläsare[IE] TIPS!

Inlägg av TommyTurbo »

Använder bara Mozillas prylar sedan länge och slipper därmed all skit som "pyttemjuk" drar med sig in i min maskin. (Har till och med döpt om explorers EXE-fil för att bli av med skiten!)

/TT
Låst

Återgå till "Arkiverade inlägg"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst