Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Temperatur - övervakning på nåt sätt...

Allmänna diskussioner kring hembränning.
Användarvisningsbild
Ekorren
Turbojäsare
Inlägg: 34
Blev medlem: ons sep 19, 2018 16:46
Utrustning: Vinfabrik från PGW

Temperatur - övervakning på nåt sätt...

Inlägg av Ekorren »

Mors. Jag är mitt i byggandet av min första superplastis.
Funderade på att sätta upp en extra temp regulator som övervakare av hela processen.
Avviker värmningen av mäsken från den temp jag satt vore det ju fint att få ett larm om detta.

Någon som har tips på vad man skulle kunna haka på "övervakaren" som kan larma
om nåt elände händer. Kinesisk elektronik ni vet...

Övervakaren (en stc-1000) skickar ju 220V från sitt relä om nåt händer med tempen.
Vetetusan vad man skulle kunna haka på där som kan varsla. Någon typ av trådlös historia.

Tips och idéer mottages tacksamt.
04BF2777-D103-4E58-AC69-62385961B167.jpeg
Cyberjunkie
Newbie
Inlägg: 2
Blev medlem: mån mar 25, 2024 16:23
Utrustning: Jäskärl

Re: Temperatur - övervakning på nåt sätt...

Inlägg av Cyberjunkie »

Hejsan.

Är relativt ny på forumet och inom bryggning men nån setup med raspberry pi för övervakning i realtid direkt i telefonen? eller i datorn, finns många alternativ. kan assistera om det önskas med vad som behövs.

Mvh
Cyber
Användarvisningsbild
Ekorren
Turbojäsare
Inlägg: 34
Blev medlem: ons sep 19, 2018 16:46
Utrustning: Vinfabrik från PGW

Re: Temperatur - övervakning på nåt sätt...

Inlägg av Ekorren »

Cyberjunkie skrev: tis mar 26, 2024 14:13 Hejsan.

Är relativt ny på forumet och inom bryggning men nån setup med raspberry pi för övervakning i realtid direkt i telefonen? eller i datorn, finns många alternativ. kan assistera om det önskas med vad som behövs.

Mvh
Cyber
Hej. Elektronisk fjärrstyrd övervakning av jäsning och/eller destillering är superintressant. Skulle behöva en egen tråd på forumet.
Skriv svar

Återgå till "Utrustning och teknik"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster