Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Gin kryddor !

Allt om gin
jucke
Färsk jäst
Inlägg: 17
Blev medlem: fre apr 09, 2010 10:03

Gin kryddor !

Inlägg av jucke »

Ursäkta mitt sena svar, jag har faktiskt ingen aning alls hur mycket jag använt och hur länge jag har haft det i, har varit från gång till gång provsmakat av och haft mig. Men jag har lovat mig själv att göra det mer vetenskapligt mina nästa gånger.

Det enda jag tycker är lite synd är att enbären som får stå och dra sig lämnar en ganska gul ton efter sig i flaskan även efter flera filtreringar.
Så folk frågar gärna vad det är innan man blandat, jag själv tycker att det är charmigt med min hemmakryddade färg.
Dregos01
Newbie
Inlägg: 1
Blev medlem: tis sep 19, 2023 21:23
Utrustning: Damujang

Re: Gin kryddor !

Inlägg av Dregos01 »

Hej,
Hoppar in i en gammal tråd och hoppas kunna få lite tips. Jag skall träffa ett gäng gamla kompisar senare. I höst och vi tänkte göra Gin. Dock så har vi inte utrustning eller tid att gå hela vägen utan jag tänkte köpa vodka som är så neutral som möjligt och köpa kryddor enligt de engelska recepten ovan och prova lite olika blandningar och snabba på processen med en souvid och sedan in imorgon frysen efter en timme eller två. Till frågorna. Vilken vodka skulle ni köpa samt hur ska jag tänka på mängden kryddor till tex en 40% 70cl flaska? samt vad tror ni resultatet blir bra eller anus?

Tacksam för svar
Skriv svar

Återgå till "Gin"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster