Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

VEVOR "football" still

Apparater som inte platsar i någon av de andra kategorierna.
br0ken
Newbie
Inlägg: 4
Blev medlem: lör apr 08, 2023 22:00

VEVOR "football" still

Inlägg av br0ken »

Hej!

Helt ny på det här och intresserad av att lära mig. Har beställt och fått en sån här ifrån VEVOR,
https://eur.vevor.com/alcohol-distiller ... 0927954030

Min första (någonsin) mäsk bubblar i källaren och ser framemot mitt första kok. Två stycken 2,4kW värmeelement kommer att användas ifrån start och sen blir det väl "bara" ett med effektregulator på kanske hälften (1200w) -tror ni det är "lagom"? Jag vet att jag behöver lära mig brännaren men ni som har hållt på lite måste ha en känsla för ungefär hur mycket effekt som behövs när uppvärmingen är klar?

Mvh,
br0ken.
Användarvisningsbild
Andy
Moderator
Inlägg: 1033
Blev medlem: lör aug 23, 2008 11:43

Re: VEVOR "football" still

Inlägg av Andy »

Flyttade tråden till potstill-forumet.

Gissar på att det följer med någon beskrivning på hur du kör den. Annars får du pröva dig fram till rätt effekt
Heads
Turbojäsare
Inlägg: 46
Blev medlem: tis jan 31, 2023 12:07
Utrustning: Ja!
Ort: Norrland

Re: VEVOR "football" still

Inlägg av Heads »

Här har du ett test av den potstill du har:

Del 1

Del 2
:twisted:
br0ken
Newbie
Inlägg: 4
Blev medlem: lör apr 08, 2023 22:00

Re: VEVOR "football" still

Inlägg av br0ken »

Heads skrev: sön apr 09, 2023 19:57 Här har du ett test av den potstill du har:
Jajamen, tack så mycket -de där klippen har jag kikat på redan och ett gäng till, nu ska bara mäsken bli klar så jag får öva lite :thumbup:
Skriv svar

Återgå till "Övriga apparater"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster