Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Potatiskanon, ritning och diskussion

Småprat. Diskutera i stort sett vad som helst.
Användarvisningsbild
Gandalf
Bryggmästare
Inlägg: 382
Blev medlem: mån jun 30, 2003 2:00

Potatiskanon, ritning och diskussion

Inlägg av Gandalf »

Mycket bra program som rekomederas varmt till alla. discovery klockan 20:00 måndag till fredag om de inte har ändrat.
Användarvisningsbild
Bellman
Bryggare
Inlägg: 105
Blev medlem: fre okt 07, 2005 2:00
Ort: Den Gyllne freden

Potatiskanon, ritning och diskussion

Inlägg av Bellman »

Discovery är bäst kanalen. Såg kyckling kanon avsnitet. Fy tusan vilket tryck.
Drick ur ditt glas
se d?den p? dig v?ntar
Användarvisningsbild
Koskenkorva
Brygguru
Inlägg: 1424
Blev medlem: mån apr 12, 2004 2:00
Ort: k?llarn

Potatiskanon, ritning och diskussion

Inlägg av Koskenkorva »

Jag var på Bauhaus häromhelgen och spekulerade lite på deras PP rör, är dock osäker på om de pallar trycket. Godstjockleken var endast 1,8 m.m på 50 m.m röret. Är det någon som försökt med dessa rör?

Det skulle kostat ca 200 kronor att slå ihop en kanon av sådana rör, ville därför inte chansa på att dela förlora dessa pengar och dels bli bortsprängd...
KISS - KeepItStupidSimple
Calzon
Newbie
Inlägg: 1
Blev medlem: tis jun 12, 2007 2:00

Potatiskanon, ritning och diskussion

Inlägg av Calzon »

vill väcka tråden igen :). Ska bygga en imorgon tror jag, bara jag hittar lite rör. Hittade idag en 150mm och en 50 mm rör på Cheapy. Frågan är om det håller, men det får väl tiden utvisa :)
karlnsomsmallinyllet
Newbie
Inlägg: 1
Blev medlem: ons dec 08, 2021 11:06
Utrustning: hammare

Re: Potatiskanon, ritning och diskussion

Inlägg av karlnsomsmallinyllet »

jag såg att ni skrev att man inte skulle kolla in i mynningen när det small å då skulle man dö men för två månader sen så titta jag in när det small å fick bara andra gradens bränskada och en björnfitta mindre men dog gjorde jag inte.
Skriv svar

Återgå till "Småprat"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster