Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Gammal turbojäst

Allt om hur du jäser din mäsk på bästa sätt.
Användarvisningsbild
Jimmy
Bryggare
Inlägg: 110
Blev medlem: sön jun 20, 2004 2:00

Gammal turbojäst

Inlägg av Jimmy »

Tjena! det var ett tag sedan jag hängde här. Tänkte att jag ska sparka igång min gamla Ecowater 500 igen då jag inventerade vinden och hittade all min gamla utrustning. Blir lite nostalgisk när jag ser mina gamla inlägg.

Till saken hör att jag hittade 5 st paket Prestige Turbo Pure 48h med utgångsdatum oktober 2006. Vad tror ni, kommer de att funka? :lol:
humlan
Finjäsare
Inlägg: 98
Blev medlem: tor mar 24, 2011 23:50

Re: Gammal turbojäst

Inlägg av humlan »

Jag tror det kan gå. Du rapporterar väl? :D
Användarvisningsbild
nisseinorr
Bryggare
Inlägg: 133
Blev medlem: mån apr 03, 2006 2:00

Re: Gammal turbojäst

Inlägg av nisseinorr »

Har själv provat "för gammal" jäst. Funkade men gick inte riktigt i samma fart så jag tillsatte dubbla påsar gammal jäst för att få igång jäsningen ordentligt och för att få åtgång på de gamla påsarna. Så kör på!
Skriv svar

Återgå till "Mäskjäsning"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster