Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Dubbla vattendest.

Allt om vattendestillatorn.
Användarvisningsbild
Uffe
Turbojäsare
Inlägg: 37
Blev medlem: mån nov 10, 2003 1:00

Dubbla vattendest.

Inlägg av Uffe »

Se på filuppladdning: länk: vattendestillatorer.jpg
Bild

där jag kopplat ihop 2st maskiner till en regulator, kör en tim och 15 min, båda är tätade i det "berömda hålet"= luktfritt samt en mycket bra råsprit
Användarvisningsbild
Brempa
Bryggmästare
Inlägg: 207
Blev medlem: tor mar 06, 2003 1:00
Ort: Stockholm

Dubbla vattendest.

Inlägg av Brempa »

Fränt!
Kan du beskriva lite mer utförligt?
Prisa Gud! H?r kommer skatte?terb?ringen!
Användarvisningsbild
Uffe
Turbojäsare
Inlägg: 37
Blev medlem: mån nov 10, 2003 1:00

Dubbla vattendest.

Inlägg av Uffe »

Brempa skrev:Fränt!
Kan du beskriva lite mer utförligt?
Hej! Det är igentligen samma som att köra 1 st Eco, men eftersom min regulator pallar för 3kw så har jag båda vattendest. inkopplade via en grenkontakt till samma regulator och startar dom samtidigt, vrider ned effekten till ca 700-750w per Eco när det börjar droppa. Just nu har jag ej direktkoppling på fläktarna, vinningen blir försummbar sen jag tätade hålen på stigarrören=(luktfritt) fläktarna går någ. långsammare och det tar bara ca 5 min längre att köra med lite reduceringen och få ut kallt destillat " färdigkylt direkt till snappsglaset nu till jul" !!! nä.. skoja bara.. kolning behövs som vanligt, men "råköret" är mycket rent.. God Jul.. uffe
Skriv svar

Återgå till "Vattendestillator"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster