Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Kellogg's cornflakes whisky projekt!

Allt om whiskey/whisky
Användarvisningsbild
Dead_Island
Finjäsare
Inlägg: 59
Blev medlem: lör sep 08, 2012 0:11

Re: Kellogg's cornflakes whisky projekt!

Inlägg av Dead_Island »

Besvikelse efter att ha smakat. Mycket eksmak i dem båda fast inte så det blev äckligt.

Den första gjord på cornflakes destillerades med vattendestillatorn ett antal gånger och luktade en del finkel när den sattes på flaska med ekbitar, men den lukten försvann efter några veckor då eken tog över men nu vid provsmakningen och utspädning med lite vatten var finkelsmaken överlägsen. :-(

Den andra omgången jag gjorde på majsmjölet blev något bättre, men trots att jag körde med min hemlödade stripper mojäng (bilderna ovan) och därefter med vattendestillatorn och delade upp i 2 dl cuts så fick jag med lite förmycket av tailen på slutet för det smakade bara unket/gammalt.

Stor besvikelse... Men faller man så måste man lära sig att resa sig igen så jag får smälta detta och försöka igen senare nu när jag har alla saker. Nästa gång blir det destillering i den riktiga koppar snurran. :-)

Avnjuter en öl ikväll istället!

Skål och tack alla för kommentarer och tips! :-)
Skriv svar

Återgå till "Whiskey"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster