Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Bild i forumsignatur?

Saker som rör driften av forumet.
jastor
Färsk jäst
Inlägg: 20
Blev medlem: sön jun 19, 2011 17:23

Bild i forumsignatur?

Inlägg av jastor »

Jag är inget större fan av bilder i signaturer, men jag har en ide jag tänkte höra om det går bra:
Jag tänkte göra en bild (som genereras av php och kommer ligga på min server) som visar information om mina bryggningar så man slipper gå in i ens profil och uppdatera signaturen varje gång det blir nån ändring (som vissa här gör).

Tänkte höra vilket mått som är ok isåfall. Tänkte att 400x50 borde räcka. Inga krusidulller, bara en png med vit bakgrund (kanske t.om. transparant), svart text och röd/grön färg för eventuell graf.
Användarvisningsbild
Odqvist
Moderator
Inlägg: 1952
Blev medlem: tis dec 02, 2008 7:54
Utrustning: BIAB, Fatanläggning
Ort: Falkenberg

Bild i forumsignatur?

Inlägg av Odqvist »

Tycker detta är en bra idé :)

Våra forumbilder har en gräns av 80x80 pixlar.
Prata med Admino via PM och se om du kan komma fram till något.
Energiingenjör - Elkraft & VVS

Produktion:
- Bullseye Bohemian Pilsner II - 5,5 % - Fatlagring
- Mjöd på Resthonung - Primärjäsning
jastor
Färsk jäst
Inlägg: 20
Blev medlem: sön jun 19, 2011 17:23

Bild i forumsignatur?

Inlägg av jastor »

Tänkte inte avataren, utan ha en bild på 400x50 där du har texten:
Produktion:
-Bengt Baron Best Bitter - Kolsyrejäsning
-Veka Sommarmjöd - Prim. Jäsning
Smedsängens Källare:
-Västkustbitter
-Potatisvin "Fattigmans Brandy"
-Trädgårdsvin Äpple/Päron/Druva
-Dunderglögg II (årgångar 08-10)
-Corpse Cruncher

Iochförsig, det står ju i profilinställningarna "Länka till en avatar på en annan sida:" så det borde ju gå att göra samma sak med avataren.
Användarvisningsbild
stillton
Brygguru
Inlägg: 2400
Blev medlem: ons mar 04, 2009 18:20
Utrustning: välutrustad...

Bild i forumsignatur?

Inlägg av stillton »

jastor skrev: Iochförsig, det står ju i profilinställningarna "Länka till en avatar på en annan sida:" så det borde ju gå att göra samma sak med avataren.
fast jag tror inte att den laddas från den platsen hela tiden, utan laddas nog upp på bryggforums server när du väljer den.
Användarvisningsbild
Godot
Föredetta moderator
Inlägg: 1100
Blev medlem: sön jan 31, 2010 13:49

Bild i forumsignatur?

Inlägg av Godot »

Gör ett försök, ha en bild du vill ha. Sen får man väl ta ställning till det hela efteråt. Du lär inte åka ut med huvudet före, om man säger så...
Användarvisningsbild
aqua vitae
Admin
Inlägg: 1917
Blev medlem: tor jan 22, 2009 10:55
Utrustning: Jäsrör
Kontakt:

Bild i forumsignatur?

Inlägg av aqua vitae »

stillton skrev:
jastor skrev: Iochförsig, det står ju i profilinställningarna "Länka till en avatar på en annan sida:" så det borde ju gå att göra samma sak med avataren.
fast jag tror inte att den laddas från den platsen hela tiden, utan laddas nog upp på bryggforums server när du väljer den.
Tror faktiskt den gör det. Jag har min avatar uppladdad på en server och har valt "Länka till en avatar på en annan sida:" på samtliga forum jag är medlem på. Det räcker då med att byta bild på servern (så länge det är samma url) för att bilden skall bytas på samtliga forum.
jastor
Färsk jäst
Inlägg: 20
Blev medlem: sön jun 19, 2011 17:23

Bild i forumsignatur?

Inlägg av jastor »

Sitter och leker lite med scriptet,
Bild
Ser det ut just nu, försöker hitta hur man minskar marginalen.

Edit:
Okej, testade att sätta den bilden som forumsignatur men det verkar som att det är avstängt. Då var den saken löst.
Användarvisningsbild
Godot
Föredetta moderator
Inlägg: 1100
Blev medlem: sön jan 31, 2010 13:49

Bild i forumsignatur?

Inlägg av Godot »

Det hela löste sig så som jag misstänkte med andra ord... ;)
Skriv svar

Återgå till "Om forumet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster