Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Jack och Cola

Allmänna drinktips, cocktails och groggar
Kabben
Bryggmästare
Inlägg: 645
Blev medlem: mån aug 04, 2003 2:00

Jack och Cola

Inlägg av Kabben »

Hinken Hill skrev:Jag vet att detta är en gammal tråd som faaen. Men måste säga detta! Om man groggar på whisky av någon sort som helst måste man ju vara helt körd! Whisky skall drickas som den är eller inte alls. Vill du grogga Blanda på något som smakar skit från början så att det smakar bättre. Men grogga för fan inte på jack som redan från början glider ner som hallonsaft. :lol:

Fan hinken. :shock:

Jag brukar säga såhär, alla sätt att dricka whisky är rätt, oavsett om du har i is eller dricka.

huvudsaken är att du dricker whisky ;)
dan610324
Brygguru
Inlägg: 4179
Blev medlem: sön feb 14, 2010 21:05
Ort: smedjebacken

Jack och Cola

Inlägg av dan610324 »

usch halsbränna
enda enligt mig vettiga sättet att dricka whisky är med kaffe , farinsocker å vispgrädde med lite riven choklad på toppen :lol:

blir man offentligt pryglad nu ??
Användarvisningsbild
m8e
Bryggmästare
Inlägg: 449
Blev medlem: tis dec 22, 2009 20:17
Ort: Ume

Jack och Cola

Inlägg av m8e »

Ingen annan som gillar rom och trocadero?
Användarvisningsbild
Godot
Föredetta moderator
Inlägg: 1100
Blev medlem: sön jan 31, 2010 13:49

Jack och Cola

Inlägg av Godot »

Hmm... Ett par saker...

Jag har bara för någon vecka sen druckit "Compis" + Famous Grouse (!)

Compis är en ÖB-variant av Soda-Stream-koncentrat, motsvarande Champis, Pommac, Trocadero...

Just nu dricker jag Coca Cola+ Famous Grouse.
För en stund sen Coca Cola + Stroh Rom 60%.

Skjut mig! :P
Användarvisningsbild
Hinken Hill
Bryggmästare
Inlägg: 343
Blev medlem: tor feb 17, 2011 12:54

Jack och Cola

Inlägg av Hinken Hill »

Kabben skrev:
Hinken Hill skrev:Jag vet att detta är en gammal tråd som faaen. Men måste säga detta! Om man groggar på whisky av någon sort som helst måste man ju vara helt körd! Whisky skall drickas som den är eller inte alls. Vill du grogga Blanda på något som smakar skit från början så att det smakar bättre. Men grogga för fan inte på jack som redan från början glider ner som hallonsaft. :lol:

Fan hinken. :shock:

Jag brukar säga såhär, alla sätt att dricka whisky är rätt, oavsett om du har i is eller dricka.

huvudsaken är att du dricker whisky ;)
Ja ok då! Huvudsaken är ju att man blir full och glad :D
Användarvisningsbild
Hinken Hill
Bryggmästare
Inlägg: 343
Blev medlem: tor feb 17, 2011 12:54

Jack och Cola

Inlägg av Hinken Hill »

dan610324 skrev:usch halsbränna
enda enligt mig vettiga sättet att dricka whisky är med kaffe , farinsocker å vispgrädde med lite riven choklad på toppen :lol:

blir man offentligt pryglad nu ??
Brukar även jag blanda till barnen innan sängdax. :lol:
dan610324
Brygguru
Inlägg: 4179
Blev medlem: sön feb 14, 2010 21:05
Ort: smedjebacken

Jack och Cola

Inlägg av dan610324 »

kom å natta mig genast ;-)
rom å trocadero va nå nytt , måste testas nån gång
Sezzi
Bryggmästare
Inlägg: 972
Blev medlem: tor sep 16, 2010 16:31
Kontakt:

Jack och Cola

Inlägg av Sezzi »

dan610324 skrev:den lär väl i vilket fall bli hiskeligt dyr med alla special avgifter , frakt och nästan dubbla spritskatten mot vanlig rom
Jadu... Detta är inte rätt land att leva i för den som vill dricka andra saker än sofiero och explorer, och ändå kunna han pengar att överleva...
Jag handlar endast från maltmagnus.se och humle.se!
dan610324
Brygguru
Inlägg: 4179
Blev medlem: sön feb 14, 2010 21:05
Ort: smedjebacken

Jack och Cola

Inlägg av dan610324 »

näää det har du helt rätt i , man får hålla sig till vin av egen produktion å smuggel rom .
Skriv svar

Återgå till "Drinktips"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst