Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

SmartStill-problem

Allt om vattendestillatorn.
funk
Färsk jäst
Inlägg: 5
Blev medlem: mån feb 14, 2011 8:21

SmartStill-problem

Inlägg av funk »

Provade att destillera lite vitt vin i min maskin när jag fick den och det gick utan problem. Nu när jag destillerar produkten av det jag fick ut (35% blev det) så lyfter locket lite ibland och det sprutar ut lite ånga. Är det något som är fel på den? Man vill ju helst inte ha massa alkoholångor i lägenheten.

Den var moddad när jag fick den, således är den på 320W och det där hålet i spiralen är igentäppt.
12345
Bryggmästare
Inlägg: 379
Blev medlem: fre dec 18, 2009 18:08

SmartStill-problem

Inlägg av 12345 »

En lätt sak att göra fel är att sätta packningen lite snet eller åt fel håll , locket ska vara lite segt att trycka på
funk
Färsk jäst
Inlägg: 5
Blev medlem: mån feb 14, 2011 8:21

SmartStill-problem

Inlägg av funk »

12345 skrev:En lätt sak att göra fel är att sätta packningen lite snet eller åt fel håll , locket ska vara lite segt att trycka på
Tror det var det som var problemet. Tackar!
Skriv svar

Återgå till "Vattendestillator"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster