Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Zubrówka el. Buffalo Grass Vodka

Hemkryddning, likörer, köpesessenser och allmänna drinktips.
Caprimulgus
Bryggmästare
Inlägg: 332
Blev medlem: tor jul 01, 2010 11:03

Zubrówka el. Buffalo Grass Vodka

Inlägg av Caprimulgus »

Buffalo Grass (Hierochloe odorata) växer även i Sverige under namnet Myskgräs. Är det någon som har gjort egen Żubrówka av vårt inhemska gräs?
temp_wricko
Bryggmästare
Inlägg: 537
Blev medlem: tor feb 01, 2007 1:00

Zubrówka el. Buffalo Grass Vodka

Inlägg av temp_wricko »

Jag köpte några strån på nätet men tyckte inte att det var något särskilt. En svag smak av grönt är min beskrivning av det. Jag har dock hört att det ska vara gott så låt inte mina erfarenheter skrämma dig.
/Wricko
Caprimulgus
Bryggmästare
Inlägg: 332
Blev medlem: tor jul 01, 2010 11:03

Zubrówka el. Buffalo Grass Vodka

Inlägg av Caprimulgus »

Jo, såg att man kunde skicka efter. Men jag bor där det finns kalkkärr, så kanske smaken är bättre om man använder det direkt efter plockning och omedelbar torkning.
Jean-Banan
Bryggmästare
Inlägg: 244
Blev medlem: fre aug 06, 2010 16:01

Zubrówka el. Buffalo Grass Vodka

Inlägg av Jean-Banan »

Enligt Zubrowka så är det dom grästuvorna som har blivit kissade utav buffalon som är de bästa. Kanske därför smaken blir lite dålig?

Zubrowka är jäkligt nice, gräsigt och kaneligt. Passar grymt bra med äppeljuice, går under namnet Tatanka.
Caprimulgus
Bryggmästare
Inlägg: 332
Blev medlem: tor jul 01, 2010 11:03

Zubrówka el. Buffalo Grass Vodka

Inlägg av Caprimulgus »

Skulle tro att det går bra med vanligt svenskt kopiss med.
Skriv svar

Återgå till "Kryddning, likörer, essenser & drinktips"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster