Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Var köper ni erat socker billigast?

Allt om hur du jäser din mäsk på bästa sätt.
Användarvisningsbild
fnixen
Finjäsare
Inlägg: 59
Blev medlem: tor feb 22, 2007 1:00

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av fnixen »

Börjar bli dags att sätta ett par satser mäsk nu när det börja ta slut i dunkarna. Var hittar jag billigt socker? Har t.ex Coop eller Maxi storpack så man slipper köpa en massa 2-kilospåsar??

Netto där jag bor har 3-kilospåsar, brukar betala 80kr för 9kg tror jag, inte helt 100 på priset dock

Tips mottages tacksamt!
trippp
Bryggmästare
Inlägg: 591
Blev medlem: tis feb 12, 2008 14:25

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av trippp »

Netto kör 1kg för 8.45 här, annars 2kg för 19 på Hemköp. Hugget som stucket alltså.

Jag är lite smånojig för att handla socker. Än så länge har det bara gått åt 6kg, men om man ska brygga en tunna mäsk varannan vecka eller så lär ju kassörskan börja titta snett på en.
Användarvisningsbild
ProViva
Föredetta moderator
Inlägg: 376
Blev medlem: tor feb 21, 2008 16:22

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av ProViva »

trippp skrev:Netto kör 1kg för 8.45 här, annars 2kg för 19 på Hemköp. Hugget som stucket alltså.

Jag är lite smånojig för att handla socker. Än så länge har det bara gått åt 6kg, men om man ska brygga en tunna mäsk varannan vecka eller så lär ju kassörskan börja titta snett på en.
Bakar mycket kankse? :D
Användarvisningsbild
fnixen
Finjäsare
Inlägg: 59
Blev medlem: tor feb 22, 2007 1:00

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av fnixen »

trippp skrev:Netto kör 1kg för 8.45 här, annars 2kg för 19 på Hemköp. Hugget som stucket alltså.

Jag är lite smånojig för att handla socker. Än så länge har det bara gått åt 6kg, men om man ska brygga en tunna mäsk varannan vecka eller så lär ju kassörskan börja titta snett på en.
Jag brukar också få lite noja på det, brukar se till att jag handlar annat än bara socker. typ 1pkt mjöl och 1pkt jäst.. :roll: Nä, bara skojar -Brukar dock handla lite mjölk, bröd och sånt som behövs
trippp
Bryggmästare
Inlägg: 591
Blev medlem: tis feb 12, 2008 14:25

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av trippp »

Jo, det är väl det som är tricket, att sprida ut inköpen och inte handla 8kg på en gång. Fast då kanske de ändå börjar känna igen den - "han som alltid handlar socker".

Man kanske ska börja tillverka egna polkagrisar? Till det går det väl åt en massa socker? :)
Användarvisningsbild
savonit
Föredetta moderator
Inlägg: 690
Blev medlem: lör feb 18, 2006 1:00

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av savonit »

men snälla tror ni verkligen någon i en butik som säkert har 2000 - 8000 kunder varjedag eller i alla fall i veckan, verkligen skulle lägga dig på minne?
Och om dom nu ändå skulle göra det, tror ni att dom bryr sig om vad ni köper?
Vaarför skulle dom, tror nog att dom har lite annat att tänka på, typ deras jobb tex vilker inte är att hålla koll på hur mycket socker du köper per månad. så

noja ner lite.
gullitskatt
Bryggmästare
Inlägg: 928
Blev medlem: ons feb 28, 2007 1:00

Re: Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av gullitskatt »

fnixen skrev:Börjar bli dags att sätta ett par satser mäsk nu när det börja ta slut i dunkarna. Var hittar jag billigt socker? Har t.ex Coop eller Maxi storpack så man slipper köpa en massa 2-kilospåsar??

Netto där jag bor har 3-kilospåsar, brukar betala 80kr för 9kg tror jag, inte helt 100 på priset dock

Tips mottages tacksamt!
Nettos påsar kostar 25kr/kg och rätt så ofta har dom erbjudande på dessa påsar och då kostar dom 20kr/kg.

Och om ni har nojja över att ni köper socker då är det ju bara att åka runt att köpa.
Men det är sällan kassörskan man ska oroa sig över utan när man bär hem det, det är dom grannar och sånt har koll på dig.
Så viktigare att vara diskret där, och allra helst om man kör storskaligt.
Användarvisningsbild
ProViva
Föredetta moderator
Inlägg: 376
Blev medlem: tor feb 21, 2008 16:22

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av ProViva »

På City Gross har de 1kg pack för strax över 8:-.
gullitskatt
Bryggmästare
Inlägg: 928
Blev medlem: ons feb 28, 2007 1:00

Re: Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av gullitskatt »

gullitskatt skrev:
fnixen skrev:Börjar bli dags att sätta ett par satser mäsk nu när det börja ta slut i dunkarna. Var hittar jag billigt socker? Har t.ex Coop eller Maxi storpack så man slipper köpa en massa 2-kilospåsar??

Netto där jag bor har 3-kilospåsar, brukar betala 80kr för 9kg tror jag, inte helt 100 på priset dock

Tips mottages tacksamt!
Nettos påsar kostar 25kr/kg och rätt så ofta har dom erbjudande på dessa påsar och då kostar dom 20kr/kg.

Och om ni har nojja över att ni köper socker då är det ju bara att åka runt att köpa.
Men det är sällan kassörskan man ska oroa sig över utan när man bär hem det, det är dom grannar och sånt har koll på dig.
Så viktigare att vara diskret där, och allra helst om man kör storskaligt.
LOL se så konstig det kan bli ibland :oops:
Jag menar 25kr för 3kg ..... 20kr för 3kg på erbjudande.
Användarvisningsbild
byggarn
Föredetta admin
Inlägg: 735
Blev medlem: lör sep 20, 2003 2:00
Ort: Stockholm

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av byggarn »

Jag är inte så bekymrad eftersom jag köper socker i min lokala ICA-butik och sköter allt annat på annat håll.
Men en tanke som slog mig: Kan de inte hålla reda på vad du köper via ditt ICA-kort?
Kan sedan fel myndigheter få statistik på detta?
Användarvisningsbild
savonit
Föredetta moderator
Inlägg: 690
Blev medlem: lör feb 18, 2006 1:00

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av savonit »

Du kanske tycker om att brygga vin, brukar gå åt ca 5 kg per vin sata.
Om man är paranoid för att handla socker i en butik, så borde man plocka ihop sin maskin och skrota.

Socker är en råvara som används i väldigt mycket saker. Helt lagligt, och affären har inte tid att memorera flera tusen kunders köp.

desutom tror jag inte att dom lagligt skulle kunna sitta och kolla upp vad enskild person handlat via ica kort.
Dock får de säkert kolla statistik, men inte vad man handlat.
Användarvisningsbild
General
Färsk jäst
Inlägg: 15
Blev medlem: tor mar 01, 2007 1:00

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av General »

http://www.pgw.se/catalog/product_info. ... cts_id=257 <---köp det om du vill vara diskret
trippp
Bryggmästare
Inlägg: 591
Blev medlem: tis feb 12, 2008 14:25

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av trippp »

Lustigt. PGW tar 380kr för en 25-kilossäck, men bara 39 kronor för en påse på 3 kilo. Det kostar alltså mindre pengar att köpa 9 påsar om 3 kg, totalt 27 kg för 351kr, än att köpa en stor 25-kilossäck. Fraktkostnaden är densamma.
Användarvisningsbild
raggarn_salen
Bryggmästare
Inlägg: 277
Blev medlem: lör jan 06, 2007 1:00
Ort: okänd ort

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av raggarn_salen »

Jag tycker inte man ska ha någon nojja, skulle jag driva en butik skulle jag vilja sälja så mycket som möjligt, och inte bry mig i vad det används till, jag köper oftast 24kg åt gången på den lokala butiken.
Etanol kol skål
Användarvisningsbild
caolila
Bryggare
Inlägg: 162
Blev medlem: tis maj 16, 2006 2:00

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av caolila »

savonit skrev:men snälla tror ni verkligen någon i en butik som säkert har 2000 - 8000 kunder varjedag eller i alla fall i veckan, verkligen skulle lägga dig på minne?
Och om dom nu ändå skulle göra det, tror ni att dom bryr sig om vad ni köper?
Vaarför skulle dom, tror nog att dom har lite annat att tänka på, typ deras jobb tex vilker inte är att hålla koll på hur mycket socker du köper per månad. så

noja ner lite.
alla bor ju inte i en storstad... bor man i en liten by så märks de ganska fort om man köper mycke socker så sneglar folk och småviskar.... kassapersonalen tänker nog inte på de men skvallerkärringarna i kassakön är en annan femma tyvär!
Skriv svar

Återgå till "Mäskjäsning"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster