Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Var köper ni erat socker billigast?

Allt om hur du jäser din mäsk på bästa sätt.
Användarvisningsbild
jeja2000
Turbojäsare
Inlägg: 40
Blev medlem: lör jan 06, 2007 1:00

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av jeja2000 »

http://www.biodlare.se/lankar.htm Där finns det lite länkar till olika bihandlare...

Är inte helt säker på att du behöver registrera hobbyverksamhet.. Det fältet finns väl i deklarationen om jag inte missminner mig.

Mvh Jeja2000
beenis
Turbojäsare
Inlägg: 33
Blev medlem: lör dec 13, 2008 4:28

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av beenis »

själv köper jag bigpack på willis för 98kr. :lol:
Innehåller 6st tvåkilospåsar, altså 12kilo! kilopriset hamnar strax över 8kr.
RobertSvalmark
Färsk jäst
Inlägg: 15
Blev medlem: mån apr 27, 2009 1:14
Ort: Karlstad

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av RobertSvalmark »

Själv skaffa jag självscannings-kort på willys. Så nu kan jag proppa hela kundvagenen full med socker. Då slipper man se oskyldig ut. Men dagen kommer väl snart när man endast handlat 5 kassar fulla med socker. och man åker på en kontroll. Lite pinsamt och rada upp 40 påsar socker på rullbandet. Men de e väl inget olagligt att köpa socker.
Sockert på Willys här kostar 17.95kr / 2kg
mvh Robert
Användarvisningsbild
rex2005
Färsk jäst
Inlägg: 23
Blev medlem: mån maj 04, 2009 0:43

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av rex2005 »

Hehe var och köpte 32Kg till 4 satser på Lidl och kasörskan kolla lite skummt när där var fullt med socker bara och polaren snabbt svara skall göras flädersaft : ) Men Gubben bakom hosta till lite och nämde "brännas va de ja" : ) hehe
12345
Bryggmästare
Inlägg: 379
Blev medlem: fre dec 18, 2009 18:08

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av 12345 »

inte för att vara dum mot någon nu men dom som säger att dom åker runt till olika affärer och köper billigt socker för 17kr/2kg eller vad dom nu säger är rätt jävla pantade vad kostar då inte bensinen att åka runt överallt? :P

sen kan inte farbror blå göra ett skit om du har 50kg socker hemma hittar dom apparaten lär dom ändå låta ditt socker stå

jag själv går till ica 1km bort och köper 8-16kg åt gången

priset är 17,95 för 2kg normalpris för det normala svenska "strösockret"
Användarvisningsbild
Dupont
Bryggmästare
Inlägg: 587
Blev medlem: sön aug 24, 2008 1:58
Ort: Norrland

farbror blå

Inlägg av Dupont »

sen kan inte farbror blå göra ett skit om du har 50kg socker hemma hittar dom apparaten lär dom ändå låta ditt socker stå
Kanske det...men dom intensifierar nog letandet efter apparaten om dom hittar så mycket socker. Att enbart köpa en stor mängd socker känns dumdristigt. Många hembrännare åker ju dit på skvaller och avundsjuka grannar. Om du bor en liten ort så kan det vara ett problem! Många säger att om säljer åker man fast men dom som "skvallrar" till farbror blå kan lik väl vara personer som du sagt nej till, som inte fick köpa. Jag handlar en gång i veckan och då köper jag 12 kg socker tillsammans med andra varor. Ibland brukar jag låta nån annan sköta mina veckoinköp.

Det är inget fel att vara försiktig i den här "branchen"!
Användarvisningsbild
pontikkapoikka
Bryggmästare
Inlägg: 228
Blev medlem: fre jan 23, 2009 19:12

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av pontikkapoikka »

socker är inte olagligt, börjar man bli så nojig, är det lika bra att lägga av.
varför inte köpa 2 påsar varje gång man handlar mat? då har man ju snabbt köpt ihop ett lager, inte lägger nån kassörska på minnet vad man köper varje gång.
Hembakning
SnoopX
Finjäsare
Inlägg: 55
Blev medlem: lör mar 08, 2003 1:00

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av SnoopX »

Om man bara gör för hemmabruk så ska man knappast nojja om man går på ica och handlar sockret, gör man däremot mer "industrianpassat" så bör man nog ragga kontakter på annat håll för att köpa säckvis.
I princip alla man vetat om som bränt när man var yngre torskade dit rätt rejält just pga storhetsvansinne på lokala mataffären, då får man nästan skylla sig själv också.
Användarvisningsbild
flutmyrg
Bryggmästare
Inlägg: 274
Blev medlem: ons feb 18, 2009 20:38
Ort: ginnugagap

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av flutmyrg »

jag gör som så att jag tittar i de förbannade reklambladen man får hem en gång i veckan, ibland har netto rea, 2 kg för femton spänn, då går man in och köper sig en sex kilo, då och då har ica "köp skit av oss för 100 spänn så får du köpa socker för fem spänn kilot", åker man dit med morsan eller någon polare, splittar upp veckoinköpen på två pers och köper en sex kilo där också. annars är det köra runt och köpa fyra kilo i tre fyra olika affärer om det är slut hemma.

har netto sockerrea kan man gå in en gång om dagen hela vecka och köpa ett par kilo.
på gång :

Husförsäljning!!!
amatör-jobbare
Finjäsare
Inlägg: 74
Blev medlem: mån aug 02, 2010 16:59

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av amatör-jobbare »

Hej-
Tycker jag köpt 2-kilos för 9.90 på ICA Nära hur länge som helst... -börjar undra om det stod 9.90 /Kg i det finstilta på lappen i butiken :shock:
I vilket fall så blir det kanske max 50:- skillnad med mitt läsfel på en 13-15% 25-liter-jäsning. ~typ 10+ buteljer 70cl- vilket betyder mindre än en femma hit eller dit per brygg och flaska..

Jag kanske är off topic men har jag fattat fel?
temp_wricko
Bryggmästare
Inlägg: 537
Blev medlem: tor feb 01, 2007 1:00

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av temp_wricko »

Jag håller med om att sockerkostnaden är liten även om det är 9,90kr/kg.
Nu kan man passa på och köpa 4kg socker för 25kr på Willys denna vecka.
/Wricko
MrNilss
Finjäsare
Inlägg: 84
Blev medlem: tis jun 02, 2009 14:24

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av MrNilss »

blir till å springa till willys innan det tar slut då :D
amatör-jobbare
Finjäsare
Inlägg: 74
Blev medlem: mån aug 02, 2010 16:59

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av amatör-jobbare »

Perfekt.
Detta måste vara en kampanj kopplad till kräftskiva antar jag-
Är det enbart socker eller har dom ett paket med socker, essence och plastglas tros :P
Caprimulgus
Bryggmästare
Inlägg: 332
Blev medlem: tor jul 01, 2010 11:03

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av Caprimulgus »

Nä, men passa på och gör rikgigt mkt. dillsnaps nu! :wink:
MrNilss
Finjäsare
Inlägg: 84
Blev medlem: tis jun 02, 2009 14:24

Var köper ni erat socker billigast?

Inlägg av MrNilss »

det är förstås willy egna socker dom säljer 4kg för 25:-. 1st 2kg paket kostar 17riksdaler så en liten vinst gör man ju :)

Handlade 20kg idag för 125kr! :)
Skriv svar

Återgå till "Mäskjäsning"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster