Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Ekens Röd Roija. (8.5kg?)

Recensioner av vinsatser och tillbehör.
Sourz
Finjäsare
Inlägg: 93
Blev medlem: mån jan 23, 2017 18:23

Ekens Röd Roija. (8.5kg?)

Inlägg av Sourz »

Namn: Ekens Röd Roija. Står 8,5 kg på dunken.

Pris: 395.-

Druvor: Roija

Framställning: Jag körde på 21 liter istället för 23. Oe landade på 90 - Jäste ut till 0.995 = 12.6%. Tillsatt socker och ekspån efter jag tappade om för klarning - Final Oe. 1.000
Ekspån fick dra i 10 dagar.


Doft & Smak: Är ingen vinsmakare, men redan nu innan lagring tycker jag verkligen att det här vinet smakar gott! Inga bi smakar. Det känns fylligt, runt lagom strävt och mycket lättdrucket. skulle lätt kunna dricka en flaska utan problem. Redan nu i klass med något billigt vin på bolaget enligt mig och frugan :)

Användningsområde: Fint att ta framför tv'n en lördag afton. Tror annars de skulle passa bra til en riktig biff! .

Poäng: Då detta är mitt första vin så e kanske min bedömning dålig eftersom jag inte har nått att jämföra med. Men jag skulle ge detta vinet 13 nu innan lagring.

Prisvärdhet: +++ Superfynd.

Lagringsbarhet: Det här är ett mycket gott vin redan från start! Kommer uppdatera under månaderna som kommer hur detta vinner sig på lagring. Men det verkar MYCKET lovande!

Kommentarer: För att va mitt första vin så kunde jag inte vart mer nöjd. Att få ett vin för 14 kronor flaskan som är så här gott redan innan lagring tycker jag är otroligt. Ska bli spännande att se hur detta vinner på lagring

Kategorier för prisvärdheten:
+++ Superfynd
++ Fynd
+ Mer än prisvärt
= Prisvärt
-= Ej prisvärt
http://sourzbeer.blogg.se

I haven't failed, I've found 10,000 ways that don't work.
- Thomas Edison (1847-1931)
Användarvisningsbild
landbier
Turbojäsare
Inlägg: 31
Blev medlem: mån aug 17, 2009 17:12

Re: Ekens Röd Roija. (8.5kg?)

Inlägg av landbier »

Kul med en recension. Ekens stora vinsatser tycker jag blir riktigt bra. Mitt råd är att spara några flaskor en längre tid.

1 år = helt klart drickbart, 2 år = riktigt bra, 3 år = perfekt.

//mvh
En sup, två sup, sup allihopa!
Skriv svar

Återgå till "Recensioner av vinsatser och tillbehör"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst