Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Mallar och etiketter

Utrustning och teknik.
david85swe
Färsk jäst
Inlägg: 8
Blev medlem: ons mar 19, 2014 21:17
Utrustning: Vin

Mallar och etiketter

Inlägg av david85swe »

Jag har tänkt skaffa mallar till etiketter.
Är det någon som har ett förslag på var man kan hitta
nån sida där man kan göra dom kostnadsfritt.

Det finns ju på pgw osv men jag vill göra egen text och dyl.

//David
Senast redigerad av MurvSneaker, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bättre rubrik och plats
bullen111
Bryggare
Inlägg: 125
Blev medlem: sön feb 27, 2011 23:03
Ort: Luleå

Re: Mallar och etiketter

Inlägg av bullen111 »

Hallå eller!
Jag tycker halva nöjet är att sitta i photoshop och grejsa till etiketter själv. dock kanske nedstående kan fungera:
http://www.evermine.com/wine_labels/

tex :)
På lagring:
Väldigt mycket nu..
david85swe
Färsk jäst
Inlägg: 8
Blev medlem: ons mar 19, 2014 21:17
Utrustning: Vin

Re: Mallar och etiketter

Inlägg av david85swe »

Tackar, detta ska utforskas.
Användarvisningsbild
Drake
Finjäsare
Inlägg: 99
Blev medlem: tor aug 05, 2021 9:29

Re: Mallar och etiketter

Inlägg av Drake »

Detta är ju en mycket gammal tråd men jag svarar i alla fall, för det kan ju tänkas att många andra söker efter samma information och då har jag ett jättebra tips.

Det finns en app som heter Canva och som har både gratis- och betalfunktioner. Där finns massor av färdiga mallar för olika trycksaker - bland annat vinetiketter - som man kan använda precis som de är om man vill eller enkelt skräddarsy genom att byta ut bilder och text. Man kan både ladda upp egna foton eller söka efter något passande i en stor fotodatabas. Jag har såhär långt gjort sex jättefina etiketter på det sättet. Självklart är mycket mer material tillgängligt för betalande användare men jag tror att man kommer ganska långt även på gratisfunktionerna.

Det ska tydligen gå att beställa hem sina designer på klisterpapper mot en kostnad, men själv har jag sparat och skrivit ut på papper med högkvalitetstryck som jag sen klistrat på med dubbelhäftande tejp.
Skriv svar

Återgå till "Utrustning och teknik för vinbryggning"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster