Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Köpa mtrl?

Allmänna diskussioner kring hembränning.
Dr snuggels
Bryggare
Inlägg: 196
Blev medlem: ons feb 19, 2014 8:36

Köpa mtrl?

Inlägg av Dr snuggels »

Nu är det inte till en hemkokare jag skall ha mtrl, men då jag är på jakt efter rostfritt provar jag här.

Var kan jag köpa perforerad rostfri plåt, typ ett par m2. tänkte bygga ett par lådor till min rök/maltkölna.
Går det att beställa på nätet? Bor i Halland så om det finns en fysisk butik som säljer till privatpersoner går det lika bra.
Användarvisningsbild
ranald
Bryggmästare
Inlägg: 876
Blev medlem: lör aug 31, 2013 7:45
Utrustning: Glasdamejanner
Ort: Östergötland

Re: Köpa mtrl?

Inlägg av ranald »

Jag googlade på "köpa perforerad rostfri plåt" och det verkar gå att köpa på nätet.
Dr snuggels
Bryggare
Inlägg: 196
Blev medlem: ons feb 19, 2014 8:36

Re: Köpa mtrl?

Inlägg av Dr snuggels »

Ok, tack.
Jag googlade lite men hamnade mest på sidor där man var tvungen att vara företag, men jag provar igen.
Toffeln
Bryggmästare
Inlägg: 424
Blev medlem: ons mar 16, 2016 22:02
Utrustning: Jästunna och jäsrör

Re: Köpa mtrl?

Inlägg av Toffeln »

Typ en plåtslagare eller alla byggvaruhus?
Dr snuggels
Bryggare
Inlägg: 196
Blev medlem: ons feb 19, 2014 8:36

Re: Köpa mtrl?

Inlägg av Dr snuggels »

Toffeln skrev:Typ en plåtslagare eller alla byggvaruhus?
Då har du bättre byggvaruhus där du bor än där jag bor, tog en sväng i dag o hittade ingenting.
JockeD
Newbie
Inlägg: 1
Blev medlem: lör feb 06, 2016 11:16
Utrustning: 36l BIAB

Re: Köpa mtrl?

Inlägg av JockeD »

Skrotfrag brukar ha en del och om dom inte finns i närheten kolla på närmaste skrot.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Toffeln
Bryggmästare
Inlägg: 424
Blev medlem: ons mar 16, 2016 22:02
Utrustning: Jästunna och jäsrör

Re: Köpa mtrl?

Inlägg av Toffeln »

Dr snuggels skrev:
Toffeln skrev:Typ en plåtslagare eller alla byggvaruhus?
Då har du bättre byggvaruhus där du bor än där jag bor, tog en sväng i dag o hittade ingenting.
Ibland kan man behöva fråga för att få veta. Vissa beställer hem ett parti om du frågar, det finns alltid fler som vill ha samma sak som kunden som frågar. Många gånger jag letat efter någonting och när jag frågar visar det sig av jag är på helt fel avdelning eller att artikeln finns rakt framför mig.
Skriv svar

Återgå till "Utrustning och teknik"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster