Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Rostfritt mm från Kina.

Allmänna diskussioner kring hembränning.
Kusken
Bryggmästare
Inlägg: 320
Blev medlem: sön jun 12, 2016 20:31
Utrustning: Potstill. Thumper,

Rostfritt mm från Kina.

Inlägg av Kusken »

Funderar på att köpa rördelar, triclamps och synglas mm från Kina. Är lite orolig för kvaliteten och leverans. Tips på pålitlig leverantör önskas. Ska bli ett hybridbygge VM/potstill.
När en sten faller från bröstet, landar den ofta som en klump i magen.
Kusken
Bryggmästare
Inlägg: 320
Blev medlem: sön jun 12, 2016 20:31
Utrustning: Potstill. Thumper,

Re: Rostfritt mm från Kina.

Inlägg av Kusken »

Jaha! Inga goda råd att få tydligen. Chansar lite och har gjort en beställning för några tusen. får väl se hur det går !!
När en sten faller från bröstet, landar den ofta som en klump i magen.
Mr_President
Bryggmästare
Inlägg: 346
Blev medlem: tis aug 13, 2013 19:43

Re: Rostfritt mm från Kina.

Inlägg av Mr_President »

När jag köper mindre mängder (nån tusing eller två) köper jag från eBay. Fri frakt och bra prylar. Säljaren heter "dailydeal*xxxxx", har funkat klockrent varje gång.

Har köpt direkt från Kina men enligt min mening bara värt besväret om det är över 10.000 eller så (ex frakt).
Kusken
Bryggmästare
Inlägg: 320
Blev medlem: sön jun 12, 2016 20:31
Utrustning: Potstill. Thumper,

Re: Rostfritt mm från Kina.

Inlägg av Kusken »

Köpte från en sajt som heter made in china .com. Blir billigare än det jag hittat på ebay,men frakten är dyr. ca 14 dgr levtid. Frakten blir dock billigare om man köper allt från samma leverantör och får allt i samma paket.
När en sten faller från bröstet, landar den ofta som en klump i magen.
Skriv svar

Återgå till "Utrustning och teknik"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster