Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

ARC24

Här diskuteras automatisk refluxkontroll
Användarvisningsbild
slatt
Alginatmoderator
Inlägg: 677
Blev medlem: sön nov 16, 2008 23:04

ARC24

Inlägg av slatt »

Efter en tids bortavaro, så e jag på g lite igen. Läser som
en galning efter nytt jag missat, Bf och arc24 samt en del utlänska
forum. Men arc24 verkar inte vara vid liv och nu går det inte ens o logga
in. Någon som har åsikter om detta forum, synd i alla fall finns mycket
data där som vore synd o missa?

Slatt
Paljon lunta mutta ei taskulamppua
MRWELDER
Föredetta moderator
Inlägg: 453
Blev medlem: ons aug 17, 2016 6:45

Re: ARC24

Inlägg av MRWELDER »

Sorgligt att man skall behöva betala för böcker och forumet inte tillgängligt?
verkligen dåligt !!
Användarvisningsbild
slatt
Alginatmoderator
Inlägg: 677
Blev medlem: sön nov 16, 2008 23:04

Re: ARC24

Inlägg av slatt »

Arc24 fortfarande nere, finns det någon som vet vad som händer?
Paljon lunta mutta ei taskulamppua
Hobbyholic
Färsk jäst
Inlägg: 21
Blev medlem: ons apr 05, 2017 17:55

Re: ARC24

Inlägg av Hobbyholic »

Samma för mig, har varit borta ett år från ARC forum och skickade nyss efter nytt lösenord, inloggningen funkar för mig men slipper bara till public forum. Är det någon som vet något om detta?
Användarvisningsbild
rkr
Bryggmästare
Inlägg: 907
Blev medlem: tis sep 16, 2003 2:00
Ort: Land of OZ

Re: ARC24

Inlägg av rkr »

The provider of ARC forum has unfortunately become rather unreliable, it's typically down a couple of days a month. If we move we loose all the old content so we need to live up with poor reliability.

Slainte, Riku
"Designing and building automatic stills, 3rd edition" - now available from Amazon

If it's got tits, tyres or a trigger - it's trouble

Everything in life that's any fun is either immoral, illegal or fattening
Hulta
Färsk jäst
Inlägg: 23
Blev medlem: tis maj 08, 2018 21:19
Utrustning: Labmaster

Re: ARC24

Inlägg av Hulta »

Men det fanns ju både fullständigt namn och telefonnummer till snubben som äger forumet, är det någon som över huvudtaget försökt kontakta honom? Eller e det bara svammel? E ju jävla sunkigt o betala sej till något som endå inte funkar
en tiedä, en voi, en ymmärrä ...
MRWELDER
Föredetta moderator
Inlägg: 453
Blev medlem: ons aug 17, 2016 6:45

Re: ARC24

Inlägg av MRWELDER »

Hulta så är det när man inte sköter om sitt forum ifrån början och ser till att ha en stabil stomme i websidan man bygger
den dom nu har är gratis och då blir det som det blir :screwy:

Men betala böcker det skall folk göra och bilder och allt bara försvinner samt det är som DÖDEN i detta forum nu när jag lagt ner allt byggande samt på detta forum.

Säger inte att jag är bara den som byggt men jag gjort så många trådar i alla forum fått liv och man haft mkt tjafs och skoj samt lärt sig ett och annat
men när man inte får nåt tillbaka så ledsnar man och många tar ider man gjort - Ryssarna +Polen m,m och nu mera har dom typ gått om oss tyvärr
MRWELDER
Föredetta moderator
Inlägg: 453
Blev medlem: ons aug 17, 2016 6:45

Re: ARC24

Inlägg av MRWELDER »

rkr skrev:The provider of ARC forum has unfortunately become rather unreliable, it's typically down a couple of days a month. If we move we loose all the old content so we need to live up with poor reliability.

Slainte, Riku
AUG

Tyvärr det ingen skillnad och detta forum är stendött :shock: Konstigt att dom som äger/styr detta forum inte tar tag i sitt forum och ser till att det får liv och fungerar :thumbdown:
drjosefelak
Bryggmästare
Inlägg: 208
Blev medlem: ons aug 05, 2009 22:05

Re: ARC24

Inlägg av drjosefelak »

MRWELDER skrev:
rkr skrev:The provider of ARC forum has unfortunately become rather unreliable, it's typically down a couple of days a month. If we move we loose all the old content so we need to live up with poor reliability.

Slainte, Riku
AUG

Tyvärr det ingen skillnad och detta forum är stendött :shock: Konstigt att dom som äger/styr detta forum inte tar tag i sitt forum och ser till att det får liv och fungerar :thumbdown:

Håller med, det är inte allt för ofta sidan är online.. TRÅKIGT!
Ingen verkar inte heller bygga, eller tillföra nåt nytt.
Det finns många roliga polska forum.
Bästföre Mäsk 7-9%
AirQ
Admin
Inlägg: 485
Blev medlem: tor mar 28, 2013 16:54

Re: ARC24

Inlägg av AirQ »

Forum är nog tyvärr ett avlegat media och används mer som en kunskapsbank än att utbyta ideér och disskutera idagsläget.

Mycket handlar nog om att mer och mer avhandlas i grupper på facebook osv, öldelen här på forumet är ju stendöd, och det är ingen jätte stor aktivitet på sbhf forum heller, därimot på hembryggar gruppen på facebook har man 14000 medlemmar och raslar in minst 50-100 inlägg om dagen med allt ifrån "titta på min första öl" till "vilket bryggverk i 500L modellen är värt att satsa på", mycket beror nog på att man kan få ett snabbt svar på en fråga på fb medans de i bästa fall kanske tar ett par timmar på forum, dock anser jag fortfarande att forum funkar bäst för information, då det nära på är omöjligt att söka sig till kloka svar på ett socialt media.

Samt på ölsidan så "uppfinner" man inte lika mycket längre som man kanske gjorde för 10år sen, den delen av bryggarscenen kör mer på bryggverk och färdiga koncept än funderar på hur man kan göra det bättre, vilket vad jag förstår är en stor del av hembränningen.

Så därför är stora delar av vårat forum dött.

Sant lugn bara lugn , nästa år kommer allt bli annorlunda lovar jag :wink:
Learning by doing is the shit
drjosefelak
Bryggmästare
Inlägg: 208
Blev medlem: ons aug 05, 2009 22:05

Re: ARC24

Inlägg av drjosefelak »

Jag förstår varför folk slutar besöka forum, noll kontakt!
Bästföre Mäsk 7-9%
Swedish Pride
Bryggmästare
Inlägg: 413
Blev medlem: ons sep 21, 2016 17:36
Utrustning: Pot + 3 plattad CM

Re: ARC24

Inlägg av Swedish Pride »

jag e mest här för att hjälpa andra så gott jag kan, har inte gjort mycket annat än att köra min still så inte mycket att skriva om
MRWELDER
Föredetta moderator
Inlägg: 453
Blev medlem: ons aug 17, 2016 6:45

Re: ARC24

Inlägg av MRWELDER »

Arc fortfarande nere
Sorgligt att man tar betalt för att få logga in och köpa en bok som man inte ens har nytta av /säger inget mera

Sagt till Jussi och Riku 1-2 års tid ta tag i ert forum och era medlemmar och får alltid samma svar dvs upptagna med egna projekt,semester, familj problem ovs

Hade jag haft ett Forum som jag tar betalt forum att logga in så hade jag verkligen sett till att det fungerar 100% och gett allt jag har för att folk skall kunna för så bra info som det bara går för att bygga en maskin som VERKLIGEN fungerar
Swedish Pride
Bryggmästare
Inlägg: 413
Blev medlem: ons sep 21, 2016 17:36
Utrustning: Pot + 3 plattad CM

Re: ARC24

Inlägg av Swedish Pride »

jag behövde aldrig betala för att komma in.
När du köpte boken fick du access, svårare en så e det inte.

Har du nånsin styrt ett forum, jag har kollar på att bygga och admina ett PHP forum å det e bra mycket job som tar en massa tid.

Som Riku sa, så har de problem med hosten, jag har sett många andra forum med samma problem, ett annat mycket bra forum gick i botten för at de inte kunde logga in på hosten å göra uppdateringar å fixar.
De e ett jävla jobb som jag själv inte vill göra så uppskattar de som gört
MRWELDER
Föredetta moderator
Inlägg: 453
Blev medlem: ons aug 17, 2016 6:45

Re: ARC24

Inlägg av MRWELDER »

Swedish Pride skrev:jag behövde aldrig betala för att komma in.
När du köpte boken fick du access, svårare en så e det inte.

Har du nånsin styrt ett forum, jag har kollar på att bygga och admina ett PHP forum å det e bra mycket job som tar en massa tid.

Som Riku sa, så har de problem med hosten, jag har sett många andra forum med samma problem, ett annat mycket bra forum gick i botten för at de inte kunde logga in på hosten å göra uppdateringar å fixar.
De e ett jävla jobb som jag själv inte vill göra så uppskattar de som gört

Du får ju försvara dom hur mkt du vill men verkligheten säger sitt och visar hur det verkligen är
Tror nog många håller med mig hur dåligt det blivit
Skriv svar

Återgå till "Automatic Reflux Control (ARC)"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster