Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Rikus bok

Här diskuteras automatisk refluxkontroll
Hobbyholic
Färsk jäst
Inlägg: 21
Blev medlem: ons apr 05, 2017 17:55

Re: Rikus bok

Inlägg av Hobbyholic »

Fick bekräftelse igår att boken är skickad men har ju förståss inte kunnat hålla mig utan köpte igår hem 2 meter 63,5mm (2,5 tum) rst rör vilket kanske var lite förhastat, verkar som om de flesta kör på 2" på e-arc eller finns det fler som har grövre pipor??
MRWELDER
Föredetta moderator
Inlägg: 453
Blev medlem: ons aug 17, 2016 6:45

Re: Rikus bok

Inlägg av MRWELDER »

Hobbyholic skrev:Tack för svar blådåren, har varit i mailkontakt med Mike på amphora och fick utmärkt service, så det ser ut att lösa sig på bästa vis. Ser fram emot att få hem boken, kanske bäst att vänta med material anskaffandet till jag läst den några gånger :)
Denna bild är på en äldre kolonn bygge nu har jag annat samt mkt enklare



http://postimg.org/image/4ggb7g4i9/


så ser arc ut

kollon = mig
Bilagor
^88F5270B9E3B2E1427ECCD5F5A7F1CED9595EB473C66E4E31F^pimgpsh_fullsize_distr.jpg
^88F5270B9E3B2E1427ECCD5F5A7F1CED9595EB473C66E4E31F^pimgpsh_fullsize_distr.jpg (90.05 KiB) Visad 584 gånger
Senast redigerad av MRWELDER, redigerad totalt 1 gång.
MRWELDER
Föredetta moderator
Inlägg: 453
Blev medlem: ons aug 17, 2016 6:45

Re: Rikus bok

Inlägg av MRWELDER »

vill man ha bra sprit så måste man betala för det med
Hobbyholic
Färsk jäst
Inlägg: 21
Blev medlem: ons apr 05, 2017 17:55

Re: Rikus bok

Inlägg av Hobbyholic »

Det gör inget att man måste betala för bra sprit bara man får nöjet att göra den själv :) Jag är övertygad om att det vore billigast för mig att köpa den sprit jag dricker men nån hobby måste man ju ha. Finns det några nackdelar med kolonnen på bilden eller varför har du annan idag??
Swedish Pride
Bryggmästare
Inlägg: 413
Blev medlem: ons sep 21, 2016 17:36
Utrustning: Pot + 3 plattad CM

Re: Rikus bok

Inlägg av Swedish Pride »

Hobbyholic skrev:Det gör inget att man måste betala för bra sprit bara man får nöjet att göra den själv :) Jag är övertygad om att det vore billigast för mig att köpa den sprit jag dricker men nån hobby måste man ju ha. ..
nja, det beror väll på hur mycket man dricker och vad för ingredienser man har och hur mycket din kolonn kostar.

jag dricker mer så jag sparar mer :lol:
MRWELDER
Föredetta moderator
Inlägg: 453
Blev medlem: ons aug 17, 2016 6:45

Re: Rikus bok

Inlägg av MRWELDER »

Hobbyholic skrev:Det gör inget att man måste betala för bra sprit bara man får nöjet att göra den själv :) Jag är övertygad om att det vore billigast för mig att köpa den sprit jag dricker men nån hobby måste man ju ha. Finns det några nackdelar med kolonnen på bilden eller varför har du annan idag??
Bara uppdaterat den på ett smidigare sätt

jag har lagt ner allt och bara bygger till mig själv som hobby
Hobbyholic
Färsk jäst
Inlägg: 21
Blev medlem: ons apr 05, 2017 17:55

Re: Rikus bok

Inlägg av Hobbyholic »

Nu blev jag positivt överraskad, boken blev skickad 1 maj och 5 maj kom den till finland :) bara att stå och vänta vid brevlådan nu då :)
Hobbyholic
Färsk jäst
Inlägg: 21
Blev medlem: ons apr 05, 2017 17:55

Re: Rikus bok

Inlägg av Hobbyholic »

Hur stor solinoidventil har du på e-arcen på bilden?? Eller hur stor borde jag ha till en 2,5" kolonn??
Hobbyholic
Färsk jäst
Inlägg: 21
Blev medlem: ons apr 05, 2017 17:55

Re: Rikus bok

Inlägg av Hobbyholic »

Nu har boken kommit :) bara att vänta på att slippa in i arc forum då, så kanske man får börja bygga! kvällen är åtminstone räddad med läsning!
Skriv svar

Återgå till "Automatic Reflux Control (ARC)"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster