Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

[SÄLJES] Bryggeri i Engelsk stil, 150 liter

Köp och sälj, produkttips och efterlysningar.
Kategoriregler
I Annonsforumet får användare posta annonser av köp och sälj, efterlysningar, produkttips, tips på butiker och webbhandel, tips på annonser på andra webbplatser osv som rör hembryggning.

All försäljning av alkohol, destilleringsapparater hela eller i delar är strängeligen förbjudet och leder till avstängning.
Forumsledningen förbehåller sig rätten att avgöra vilka annonser som rör alkohol, destilleringsapparater hela eller i delar och ta bort dessa.

Forumsledningen förbehåller sig även rätten att avgöra vad som är spam och ta bort det.
Upprepade förseelser leder till avstängning.

I övrigt gäller svensk lagstiftning.
Essent
Newbie
Inlägg: 1
Blev medlem: tor feb 09, 2017 20:57

[SÄLJES] Bryggeri i Engelsk stil, 150 liter

Inlägg av Essent »

Säljer ett mindre bryggeri för den avancerade hemmabryggaren, den som vill starta upp ett mikrobryggeri eller för större bryggerier som önskar ett vackert displaybryggverk/provbryggverk.

På grund av en drastiskt förändrad livssituation så är det nu med ett väldigt sorgset hjärta jag beslutat mig för att lägga mitt mikrobryggande på is och sälja min koppar beklädde vän.

Bryggverket är inköpt hösten 2015 för ca 280 000 SEK och enbart provkört med vatten, dvs. har aldrig varit i aktiv drift. Priset jag begär är 220 000:- men vid en snabb och okomplicerad affär är detta till vis mån förhandlingsbart.

Bryggeriet består av;
150L Hot water tank
150L Mash/Lauter
150L Boiling/whirlpool
wort pump
yeast adding tank
Plattvärmeväxlare för snabb nedkylning
Alla de tre stora enheterna är kopparklädda och är monterade på en rostfri ställning - utmärkta för display bakom en bar eller i någons väldigt stora kök.
Jästankar;
2x 150L koniska jästankar med mantelkylning
2x 150L Bright beer tankar med mantelkylning
1x 250L Konisk jästank med mantelkylning

Glykoldrivet, slutet kylsystem reglerat av kontrollskåpet
50L CIP rengöringssystem
Alla enheter och pumpar drivs genom ett kontrollskåp där man styr allt från temperatur i jästtankarna, hastighet på lakningen till hur många varv/min som Whirlpoolen ska snurra.

Medföljer gör även rör och isolering till kylanläggningen, en maltkvarn (100kg/tim), slangar för tappning och rengöring, alla pumpar samt, allt annat man kan tänkas behöva för att ta bryggandet till en helt ny nivå.

Allt är monterar och installerat så du lätt kan se så allt fungerar som det ska.
Köparen ombesörjer frakt och nedmontering (+ att jag självklart hjälper till)
- lastbil är att föredra då totalvikten är nära 2 ton-

Vid intresse så kan jag skicka mer bilder, detaljerat dokument med alla komponenter, ritningar på alla enheter samt exempel på möblering

Första kontakt sker via mail
Mvh Oskar Bernhardsson
harley03
Brygguru
Inlägg: 1058
Blev medlem: fre maj 04, 2012 23:57

Re: [SÄLJES] Bryggeri i Engelsk stil, 150 liter

Inlägg av harley03 »

Essent skrev:Säljer ett mindre bryggeri för den avancerade hemmabryggaren, den som vill starta upp ett mikrobryggeri eller för större bryggerier som önskar ett vackert displaybryggverk/provbryggverk.

På grund av en drastiskt förändrad livssituation så är det nu med ett väldigt sorgset hjärta jag beslutat mig för att lägga mitt mikrobryggande på is och sälja min koppar beklädde vän.

Bryggverket är inköpt hösten 2015 för ca 280 000 SEK och enbart provkört med vatten, dvs. har aldrig varit i aktiv drift. Priset jag begär är 220 000:- men vid en snabb och okomplicerad affär är detta till vis mån förhandlingsbart.

Bryggeriet består av;
150L Hot water tank
150L Mash/Lauter
150L Boiling/whirlpool
wort pump
yeast adding tank
Plattvärmeväxlare för snabb nedkylning
Alla de tre stora enheterna är kopparklädda och är monterade på en rostfri ställning - utmärkta för display bakom en bar eller i någons väldigt stora kök.
Jästankar;
2x 150L koniska jästankar med mantelkylning
2x 150L Bright beer tankar med mantelkylning
1x 250L Konisk jästank med mantelkylning

Glykoldrivet, slutet kylsystem reglerat av kontrollskåpet
50L CIP rengöringssystem
Alla enheter och pumpar drivs genom ett kontrollskåp där man styr allt från temperatur i jästtankarna, hastighet på lakningen till hur många varv/min som Whirlpoolen ska snurra.

Medföljer gör även rör och isolering till kylanläggningen, en maltkvarn (100kg/tim), slangar för tappning och rengöring, alla pumpar samt, allt annat man kan tänkas behöva för att ta bryggandet till en helt ny nivå.

Allt är monterar och installerat så du lätt kan se så allt fungerar som det ska.
Köparen ombesörjer frakt och nedmontering (+ att jag självklart hjälper till)
- lastbil är att föredra då totalvikten är nära 2 ton-

Vid intresse så kan jag skicka mer bilder, detaljerat dokument med alla komponenter, ritningar på alla enheter samt exempel på möblering

Första kontakt sker via mail
Mvh Oskar Bernhardsson
Vore kanske läge för dig att lägga ut Bilder på det du har att sälja så eventuella köpare får se det innan dom kontaktar dig för vidare dialog....

Bara ett Tips...

Cheers från Fkp
Falbygdens Bränneri AB med tillstånd att tillverka sprit lagligt, lagra sprit och att handla med dessa varor och att innehava destillationsutrustningar för ovanstående ändamål.... Vi finns även på facebook under vårat namn, Cheers
Skriv svar

Återgå till "Annonser"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster