Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

[SÄLJES]Komplett utrustning 25 liter - Uppsala

Köp och sälj, produkttips och efterlysningar.
Kategoriregler
I Annonsforumet får användare posta annonser av köp och sälj, efterlysningar, produkttips, tips på butiker och webbhandel, tips på annonser på andra webbplatser osv som rör hembryggning.

All försäljning av alkohol, destilleringsapparater hela eller i delar är strängeligen förbjudet och leder till avstängning.
Forumsledningen förbehåller sig rätten att avgöra vilka annonser som rör alkohol, destilleringsapparater hela eller i delar och ta bort dessa.

Forumsledningen förbehåller sig även rätten att avgöra vad som är spam och ta bort det.
Upprepade förseelser leder till avstängning.

I övrigt gäller svensk lagstiftning.
Ägg
Färsk jäst
Inlägg: 23
Blev medlem: ons okt 30, 2013 23:24

[SÄLJES]Komplett utrustning 25 liter - Uppsala

Inlägg av Ägg »

[SÄLJES]Komplett utrustning 25 liter - Uppsala

Lämnar landet så säljer min nästan kompletta brygg-utrustning. Funkar att köra både traditionell lakning och BIAB

-Biltemagryta 25l, har bytt till rostfri kulventil på den
-Mäskkärl - Thermogryta 25l från storagrytor.se - http://www.storagrytor.se/p/thermo-med-kran-25l
-Två falskbottnar i rostfritt stål beställda från USA, den ena passar biltemagrytan, den andra thermogrytan, så man kan laka i vilken som av dem!
-Kylspiral med kopplingar till vattenkran, byggd av 10m kopparrör från Biltema
-Doppvärmare 2000w, sparar mkt tid!
-Flaskningsgrejer, handkapsylerare, en del kapsyler mm
-Skedvåg 0,1 grams noggrannhet
-Vattenbehandlingssalter
-Glasdamejeanne 10l
-Flera 5l-damejeanner och "bryggeriflaskor"
-Damejeanneborste
-Hinkar m lock och vattenlås (Jula 15 liter)
-Diverse silikonslangar
-Kokplatta 2000w
-Silikonpluggar till damejeanne
-Hydrometer och mätrör

-plus diverse småprylar jag ej kommer ihåg nu!

Alla grejer är i bra skick och väl rengjorda efter bryggning!

Vill helst sälja allt i en klump men om ingen är intresserad av det kan jag sälja saker styckvis! Nås säkrast på mobil 070-3919170, SMSa gärna eller ring! Finns intresse för bilder på något kan jag lägga upp bilder i tråden! Pris är jag osäker på, några tusenlappar för hela klabbet?
Ägg
Färsk jäst
Inlägg: 23
Blev medlem: ons okt 30, 2013 23:24

Re: [SÄLJES]Komplett utrustning 25 liter - Uppsala

Inlägg av Ägg »

Har lagt upp bilder på en del av grejerna här:

https://www.dropbox.com/sh/stv4sg3ckjbo ... EhtEa?dl=0
Skriv svar

Återgå till "Annonser"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster