Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Elpatron.

Köp och sälj, produkttips och efterlysningar.
Kategoriregler
I Annonsforumet får användare posta annonser av köp och sälj, efterlysningar, produkttips, tips på butiker och webbhandel, tips på annonser på andra webbplatser osv som rör hembryggning.

All försäljning av alkohol, destilleringsapparater hela eller i delar är strängeligen förbjudet och leder till avstängning.
Forumsledningen förbehåller sig rätten att avgöra vilka annonser som rör alkohol, destilleringsapparater hela eller i delar och ta bort dessa.

Forumsledningen förbehåller sig även rätten att avgöra vad som är spam och ta bort det.
Upprepade förseelser leder till avstängning.

I övrigt gäller svensk lagstiftning.
Användarvisningsbild
nils-alf
Föredetta moderator
Inlägg: 1959
Blev medlem: tor jan 14, 2010 13:04
Ort: Smedjebacken

Elpatron.

Inlägg av nils-alf »

Hej.
Jag söker en elpatron. Om den redan sitter i ett 25-30 liters kärl å elen är dragen är det bara ett plus. Helst i Dalarna men jag kan hämta om det inte blir för långt å åka.
Tack på förhand. 😃 /Nils-Alf
absolutabsinth
Turbojäsare
Inlägg: 41
Blev medlem: ons sep 29, 2010 9:42
Ort: Dalarna

Re: Elpatron.

Inlägg av absolutabsinth »

har en ny 2000w liggande
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4506
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Elpatron.

Inlägg av latmasken »

Vad ska du ha för effekt på den? Nöjer man sig med 2 kW så är ju det absolut billigaste att åka till Rusta och köpa en billig vattenkokare.
Användarvisningsbild
nils-alf
Föredetta moderator
Inlägg: 1959
Blev medlem: tor jan 14, 2010 13:04
Ort: Smedjebacken

Re: Elpatron.

Inlägg av nils-alf »

2kw blir jättebra. Jag köpte absoltabsinths den såg mer rejäl ut å kostade ungefär lika mycket som en vattenkokare. 😃
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4506
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Elpatron.

Inlägg av latmasken »

Jag har köpt ett par vattenkokare för 49 spänn styck på Rusta, det är väl svårt att komma under det i porto för en patron? :)
Användarvisningsbild
starnas
Finjäsare
Inlägg: 80
Blev medlem: tis mar 18, 2008 14:08

Re: Elpatron.

Inlägg av starnas »

latmasken skrev: lör feb 04, 2023 8:40 Jag har köpt ett par vattenkokare för 49 spänn styck på Rusta, det är väl svårt att komma under det i porto för en patron? :)
Antar att det är dessa du menar? https://www.rusta.com/se/sv/vattenkokar ... 90101.aspx
Har spanat på dem också, de har ju den "gamla" typen av element i sig som går lätt att montera i valfritt kärl :D
Visserligen bara på 1200W, men för det priset kan man ju ta två med gott samvete...
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4506
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Elpatron.

Inlägg av latmasken »

Njäe, de jag köpt var länge sen (säkert 5-6 år sen), de har nog inte den modellen kvar. Vit och ljusblå, med lite rundade former.

Man får hålla ögonen öppna när de rear ut grejerna. Kan ju vara så att priserna idag är lite generellt högre.
Skriv svar

Återgå till "Annonser"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster