Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Varför bygga när det finns att köpa med inbyggd värme?

Världens enklaste brännare.
sirguran
Turbojäsare
Inlägg: 39
Blev medlem: ons maj 14, 2014 18:22
Utrustning: bil

Re: Varför bygga när det finns att köpa med inbyggd värme?

Inlägg av sirguran »

Så nu har jag testat min T500 2 gånger första gången var jag inte noga med vatten flödet men andra gången var jag fick ut på 25 liter mäsk 5 1/2 liter 95% tog 3 timmar att köra slut sen tog det 38 minuter att värma upp vätskan. renade det 2 gånger smakar mycket lent och gott. Leveransen var inga problem det står inget på packetet vad det är för något denna kan jag rekommendera i stället för att sitta och bygga en. testade även att göra en plastis utav deras jäs hinkar med värmare i slipper allt jobb med göra hål, mecka med termostat den värmaren som är inbyggd körde jag på en temperatur utav 65 grader lite varmare än om man kör med en doppvärmare då blev det så fint att man slapp rena det men körde det i kol ändå för säker hets skull
sirguran
Turbojäsare
Inlägg: 39
Blev medlem: ons maj 14, 2014 18:22
Utrustning: bil

Re: Varför bygga när det finns att köpa med inbyggd värme?

Inlägg av sirguran »

jag har använt en och samma jäst hela tiden Black Label 14-17% alkoholjäst, Men nu tänkte jag testa lite olika sorter, väntar på lite jäst från stillspirits, och från rysland men tänkte börja med Turbo Pure 48 timars kommer att göra på 6kg - 7kg och 8 kg den första blir 8 kg socker men med druvsocker/ bryggsocker
Kommer att använda mig utav 9kg druvsocker/bryggsocker detta ska ta 7 dagar står det på påsen får se om det stämmer och så får vi se vilken % vi får. Jag föredrar druvsocker/bryggsocker tyvärr är det lite dyrare men man får en renare produkt mindre doft under jäsningen.
Bilagor
20151202_070453.jpg
20151202_070453.jpg (60.51 KiB) Visad 825 gånger
Skriv svar

Återgå till "Plastbrännaren"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster