Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Problem med doppvärmare Jäger

Diskussioner om doppvärmare avsedda att använda för plastbrännaren
Bryggkungen
Newbie
Inlägg: 1
Blev medlem: fre maj 07, 2010 16:25

Problem med doppvärmare Jäger

Inlägg av Bryggkungen »

Tjena tjena. Har byggt min första plastis nu efter konstens alla regler och den står och puttrar.
Har tyvärr lite problem med tempen, den vill inte komma upp över 42-43C vilket jag tycker är konstig.
Har tagit bort spärren till termostaten och den bryter vid 43 grader ungefär. Vad är problemet? Vill ju komma upp mot 50 grader iaf.
Kom med hjälp.
forosyntesen
Turbojäsare
Inlägg: 31
Blev medlem: fre okt 18, 2013 2:40

Re: Problem med doppvärmare Jäger

Inlägg av forosyntesen »

Samma problem här också! jag kör med Jäger 100w från PGW.

Någon som kan komma med tips?
Bryggaren Bob
Bryggare
Inlägg: 106
Blev medlem: tor aug 01, 2013 20:52

Re: Problem med doppvärmare Jäger

Inlägg av Bryggaren Bob »

Även jag har samma "problem" kommer upp i 43 sen ner till 40 och upp igen. Man måste koppla bort termostaten. Inte det lättaste på jäger som ni kommer märka om ni provar. Gjorda för att vara vattentäta..
bubblarn
Färsk jäst
Inlägg: 6
Blev medlem: mån sep 15, 2014 21:12
Utrustning: plastis

Re: Problem med doppvärmare Jäger

Inlägg av bubblarn »

någon som har en bra lösning på hur man gör med sin jäger 100w?

även jag sitter på en sådan och trodde att det "bara" var att klippa/slipa bort den lilla plaststoppen på vridreglaget.

Finns det någon guide på hur man öppnar och tar bort termostaten på doppvärmare utan att ha lödkolv helst så vore det toppen.
Skriv svar

Återgå till "Doppvärmare"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster