Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Nyinköp

Avancerad utrustning och teknik, t.ex All-Grain & fatanläggningar
AirQ
Admin
Inlägg: 485
Blev medlem: tor mar 28, 2013 16:54

Re: Nyinköp

Inlägg av AirQ »

http://imgur.com/a/LqJEV

Satte ihop ett litet snabbt album hur det ser ut, har faktiskt inte hunnit göra mer än 1 batch öl med den så den är ganska obeprövad ännu

Första bryggningen använde jag en biab påse i den för att inte få ner för mkt skit, cirkulerade vörten för hand i denna bryggd pga inte hade någon pump, OG o allt blev bra, förutom att jag insåg att chinook inte direkt gjorde sig som singlehop ipa, smakar nära på kryddburk så väntar på prylar till ghettoblastern så får de nog stå o goa sig på flaska till sommaren för att se om det blir någe bättre.

Andra vändan jag körde så gjorde jag gotlandsdricke, egentligen samma process men använder lag på enris samt använder enris som filter i botten på maltpipan.
cirkulerade vörten rätt mkt med pumpen på 5v (minsta den orkar pumpa runt på) men fick faktiskt ganska dåligt utbyte, tror jag låg på 1043 og.
Övrigt så blev det bra.

Skall försöka få till en bryggning till i veckan eller i helgen så kan komma med ett till utlåtande då.
Learning by doing is the shit
Rusdryck
Finjäsare
Inlägg: 57
Blev medlem: sön dec 18, 2016 22:01

Re: Nyinköp

Inlägg av Rusdryck »

AirQ skrev:http://imgur.com/a/LqJEV

Satte ihop ett litet snabbt album hur det ser ut, har faktiskt inte hunnit göra mer än 1 batch öl med den så den är ganska obeprövad ännu

Första bryggningen använde jag en biab påse i den för att inte få ner för mycket skit, cirkulerade vörten för hand i denna bryggd pga inte hade någon pump, OG o allt blev bra, förutom att jag insåg att chinook inte direkt gjorde sig som singlehop ipa, smakar nära på kryddburk så väntar på prylar till ghettoblastern så får de nog stå o goa sig på flaska till sommaren för att se om det blir någe bättre.

Andra vändan jag körde så gjorde jag gotlandsdricke, egentligen samma process men använder lag på enris samt använder enris som filter i botten på maltpipan.
cirkulerade vörten rätt mycket med pumpen på 5v (minsta den orkar pumpa runt på) men fick faktiskt ganska dåligt utbyte, tror jag låg på 1043 og.
Övrigt så blev det bra.

Skall försöka få till en bryggning till i veckan eller i helgen så kan komma med ett till utlåtande då.
Ja det är nog något i stil med denna jag kommer bygga i första steget.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Morgan I
Turbojäsare
Inlägg: 41
Blev medlem: lör dec 14, 2013 17:09

Re: Nyinköp

Inlägg av Morgan I »

Har du kollat min blogg? :-)

Bruggarn.blogspot.se
Rusdryck
Finjäsare
Inlägg: 57
Blev medlem: sön dec 18, 2016 22:01

Re: Nyinköp

Inlägg av Rusdryck »

Morgan I skrev:Har du kollat min blogg? :-)

Bruggarn.blogspot.se
Inte än.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar

Återgå till "Utrustning och teknik för ölbryggning, Avancerad"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster