Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Bulldog strawberry lime

Utrustning och teknik.
Rusdryck
Finjäsare
Inlägg: 57
Blev medlem: sön dec 18, 2016 22:01

Bulldog strawberry lime

Inlägg av Rusdryck »

Satte en jordgubb lime cider i måndags bubblar skönt i kärlet. Det sög till i jästarmen och jag hade inget mer hemma, så det fick bli paketet jag gått och stirrat på.

Jag är väl inte orolig för mer än smaken är det någon som provat de tidigare?

Jag kan tänka mig att den blir lite söt och sliskig. Därför bör den drickas riktigt välkyld eller?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
AirQ
Admin
Inlägg: 485
Blev medlem: tor mar 28, 2013 16:54

Re: Bulldog strawberry lime

Inlägg av AirQ »

Har inte provat, men fick order av frugan att om jag skulle köpa fler fat så fick de bli cider i ett till sommaren :screwy:
Nåväl för husfriden så har jag satt en grund på äppeljuice, och önskan var väll jordgubb/lime.

Hur såg receptet på kittet ut ?, vore rätt intressant o veta hur mkt man bör sätta till för att få en bra smak, gissar på att limen kan göra mkt skada om man överdoserar :)
Learning by doing is the shit
Rusdryck
Finjäsare
Inlägg: 57
Blev medlem: sön dec 18, 2016 22:01

Re: Bulldog strawberry lime

Inlägg av Rusdryck »

AirQ skrev:Har inte provat, men fick order av frugan att om jag skulle köpa fler fat så fick de bli cider i ett till sommaren :screwy:
Nåväl för husfriden så har jag satt en grund på äppeljuice, och önskan var väll jordgubb/lime.

Hur såg receptet på kittet ut ?, vore rätt intressant o veta hur mycket man bör sätta till för att få en bra smak, gissar på att limen kan göra mycket skada om man överdoserar :)
Färdigt extrakt bara tillsätta vatten o jäst. Kan ju säg som så tror bara de tänkte på jordgubbar vid tillverkningen. Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Rusdryck
Finjäsare
Inlägg: 57
Blev medlem: sön dec 18, 2016 22:01

Re: Bulldog strawberry lime

Inlägg av Rusdryck »

Som läget är nu smakar det bara dålig saft. Hoppas det blir bättre funderar på att dra i lite jordgubbssaft och nån lime. O låta det jäsa ut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar

Återgå till "Utrustning och teknik för ciderbryggning"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster