Observera

Du är inte inloggad och är påväg att skapa ett gästinlägg. Gästinlägg måste godkännas av forumledningen innan de visas på forumet. Detta kan dröja upp till en dag. Klicka här för att Logga in eller Bli medlem

Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Forumet är uppdaterat

Saker som rör driften av forumet.
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4508
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Forumet är uppdaterat

Inlägg av latmasken »

Ja, nu såg det bättre ut, fast texten "Visa tråd" kanske inte behöver vara med? (Men den kanske inte går att få bort?)
Användarvisningsbild
Admino
Forumägare
Inlägg: 611
Blev medlem: tis jan 29, 2008 14:06
Kontakt:

Re: Forumet är uppdaterat

Inlägg av Admino »

latmasken skrev:Ja, nu såg det bättre ut, fast texten "Visa tråd" kanske inte behöver vara med? (Men den kanske inte går att få bort?)
Det ska nog gå, jag tycker att den är onödig jag med. Får titta närmre på det imorgon dock

Edit: Fixat!
Användarvisningsbild
Admino
Forumägare
Inlägg: 611
Blev medlem: tis jan 29, 2008 14:06
Kontakt:

Re: Forumet är uppdaterat

Inlägg av Admino »

Brandis skrev:Nice!
Finns det kopplingar till t ex Tapatalk numera också?
Jag kommer att ge mig in på det lite senare, då vi har fått lite mer kontroll och förståelse för allt nytt. För att få tapatalk att fungera på detta forumet så ska någon mod installeras.
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4508
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Forumet är uppdaterat

Inlägg av latmasken »

Jag vet att andra forum haft problem med att tapatalk använder sig av "markerade trådar", men phpBB har inte stöd för det så den lägger de trådarna som prenumerationer (vilket gör att folk får e-post-aviseringar för nya inlägg).

Men jag tyckte det såg ut som det fanns både "bokmärken" och "bevakningar" nu här i phpBB3 så det kanske inte är ett problem längre...
rocketman
Turbojäsare
Inlägg: 41
Blev medlem: lör sep 07, 2013 19:59

Re: Forumet är uppdaterat

Inlägg av rocketman »

latmasken skrev:Jag vet att andra forum haft problem med att tapatalk använder sig av "markerade trådar", men phpBB har inte stöd för det så den lägger de trådarna som prenumerationer (vilket gör att folk får e-post-aviseringar för nya inlägg).

Men jag tyckte det såg ut som det fanns både "bokmärken" och "bevakningar" nu här i phpBB3 så det kanske inte är ett problem längre...
Det ska vara fixat!

// R
Användarnamn94
Bryggare
Inlägg: 166
Blev medlem: sön mar 24, 2013 19:57

Re: Forumet är uppdaterat

Inlägg av Användarnamn94 »

Ser mycket bättre ut! :) Big up"
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4508
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Forumet är uppdaterat

Inlägg av latmasken »

Tiden man får ändra ett inlägg verkar lite väl kort. Jag skulle komplettera en kommentar jag skrev och sen gick det plötsligt inte att redigera.
Användarvisningsbild
Admino
Forumägare
Inlägg: 611
Blev medlem: tis jan 29, 2008 14:06
Kontakt:

Re: Forumet är uppdaterat

Inlägg av Admino »

latmasken skrev:Tiden man får ändra ett inlägg verkar lite väl kort. Jag skulle komplettera en kommentar jag skrev och sen gick det plötsligt inte att redigera.
Ändrat till 10min nu. Det var 2 min innan
Vad är önskad tid för detta?
Knox
Brygguru
Inlägg: 1505
Blev medlem: ons nov 25, 2009 21:22
Ort: Borås

Re: Forumet är uppdaterat

Inlägg av Knox »

oändlig? bra att kunna ändra om man skriver fel och upptäcker det flera dagar senare.
Användarvisningsbild
Admino
Forumägare
Inlägg: 611
Blev medlem: tis jan 29, 2008 14:06
Kontakt:

Re: Forumet är uppdaterat

Inlägg av Admino »

I gamla trådar så har användare ibland editerat om alla sina inlägg så att de är helt "tomma". Det kan rubba balansen i trådarna.

Det är nu satt till två dygn!
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4508
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Forumet är uppdaterat

Inlägg av latmasken »

Jag tror att det kan räcka med 30 minuter. Går det att sätta olika tid beroende på om nån kommenterat eller inte?

Min personliga åsikt är att det är bra att kunna ändra om man inser att man skrivit nåt fel eller kommer på att man missat nåt, men det kan ju som sagt var också missbrukas av folk som "rensar" sina gamla inlägg så trådar blir helt sabbade.

Jag redigerar väldigt ofta direkt efter att jag postat, eftersom både rutan man skriver i och förhandsgranskning har inte riktigt samma bredd som när inlägget väl postas, så man "ser inte" en del "strukturfel" förrän inlägget postas. Så det blir posta, redigera i nån minut och sen posta om.
96%PREP
Finjäsare
Inlägg: 94
Blev medlem: lör okt 13, 2012 20:32

Re: Forumet är uppdaterat

Inlägg av 96%PREP »

latmasken skrev:Jag tror att det kan räcka med 30 minuter. Går det att sätta olika tid beroende på om nån kommenterat eller inte?

Min personliga åsikt är att det är bra att kunna ändra om man inser att man skrivit nåt fel eller kommer på att man missat nåt, men det kan ju som sagt var också missbrukas av folk som "rensar" sina gamla inlägg så trådar blir helt sabbade.

Jag redigerar väldigt ofta direkt efter att jag postat, eftersom både rutan man skriver i och förhandsgranskning har inte riktigt samma bredd som när inlägget väl postas, så man "ser inte" en del "strukturfel" förrän inlägget postas. Så det blir posta, redigera i nån minut och sen posta om.

Täng på os som har problem med stavninen :thumbdown:

MVH 96%prep
96%PREP
Finjäsare
Inlägg: 94
Blev medlem: lör okt 13, 2012 20:32

Re: Forumet är uppdaterat

Inlägg av 96%PREP »

Jag såg mina stav fel när jag sker men lät dom vara kavar medvetet

Det största problemet jag har är inte stavningen (även om det är ett stort problem för mig)
Utan att jag skriver både ord och i bland hela meningar baklänges :(

Det kan ta flera timar och i bland dagar innan jag ser felen. Blir blind för felen för att jag vet vad som ska stå

Så har inte jag möjligheten att ändra mina fel så kommer inte jag att skriva

Med vänlig hälsning 96%prep
Användarvisningsbild
aqua vitae
Admin
Inlägg: 1917
Blev medlem: tor jan 22, 2009 10:55
Utrustning: Jäsrör
Kontakt:

Re: Forumet är uppdaterat

Inlägg av aqua vitae »

I nuläget har du två dagar på dig, och skulle du uppdaga något efter det är det bara att kontakta någon moderator så hjälper vi gärna till med sådant :beer:
Två dagar borde dessutom skydda mot det värsta editeringsraiderna där medlemmar suddar ut sina gamla inlägg, kanske en lagom kompromiss?
96%PREP
Finjäsare
Inlägg: 94
Blev medlem: lör okt 13, 2012 20:32

Re: Forumet är uppdaterat

Inlägg av 96%PREP »

aqua vitae skrev:I nuläget har du två dagar på dig, och skulle du uppdaga något efter det är det bara att kontakta någon moderator så hjälper vi gärna till med sådant :beer:
Två dagar borde dessutom skydda mot det värsta editeringsraiderna där medlemmar suddar ut sina gamla inlägg, kanske en lagom kompromiss?

Det var vad latmasken skrev om att 30min borde vara tillräckligt som jag reagerade på
Ni som inte lider av detta handikapp har tråvs att förstå hur svårt och begränsande det är :cry:

Med vänlig hälsning 96%PREP
Skriv svar

Återgå till "Om forumet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster