Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Forumet är uppdaterat

Saker som rör driften av forumet.
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4506
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: Forumet är uppdaterat

Inlägg av latmasken »

Det behövs en begränsning eftersom annars missbrukas det.

Att ändra inlägget efter två dagar är rätt meningslöst, för då har antagligen 80% av de aktiva forum-medlemmarna redan läst det. Och att ändra ett inlägg efter att folk har läst det tycker är fel (det kan dessutom missbrukas som sagt var).
Användarvisningsbild
stillton
Brygguru
Inlägg: 2400
Blev medlem: ons mar 04, 2009 18:20
Utrustning: välutrustad...

Re: Forumet är uppdaterat

Inlägg av stillton »

96%PREP skrev:Jag såg mina stav fel när jag sker men lät dom vara kavar medvetet

Det största problemet jag har är inte stavningen (även om det är ett stort problem för mig)
Utan att jag skriver både ord och i bland hela meningar baklänges :(

Det kan ta flera timar och i bland dagar innan jag ser felen. Blir blind för felen för att jag vet vad som ska stå

Så har inte jag möjligheten att ändra mina fel så kommer inte jag att skriva

Med vänlig hälsning 96%prep
rättstavningsfunktionerna i både firefox och chrome är väldigt bra på att fånga upp såna misstag redan när du skriver texten.
Admino skrev:
temp_wricko skrev:Inget direkt fel, men när jag klickade på en länk i ett inlägg så öppnades den i samma fönster. Förut har jag för mig att en länk öppnades i ett nytt fönster vilket jag föredrar.
Tittar till det lite senare. Tack för att du uppmärksammade det!
detta görs genom att länkar postas (formateras) på ett annat vis, så alla länkar som postas medans ni jobbar på "problemet" kommer fortfarande länka som dom gör nu. så det kan vara värt att prioritera det om ni vill att länkar ska öppnas i nytt fönster i fortsättningen.
Användarvisningsbild
aqua vitae
Admin
Inlägg: 1917
Blev medlem: tor jan 22, 2009 10:55
Utrustning: Jäsrör
Kontakt:

Re: Forumet är uppdaterat

Inlägg av aqua vitae »

stillton skrev: detta görs genom att länkar postas (formateras) på ett annat vis, så alla länkar som postas medans ni jobbar på "problemet" kommer fortfarande länka som dom gör nu. så det kan vara värt att prioritera det om ni vill att länkar ska öppnas i nytt fönster i fortsättningen.
Ja, så samtliga gamla länkar kommer fortsätta öppnas i samma fönster oavsett, såvida vi inte ändrar varje gammalt inlägg manuellt, vilket känns som en något övermäktig uppgift.

Därmed blir det väl nästan enklare om samtliga länkar öppnas i samma fönster även i fortsättningen så samma princip gäller på hela forumet, det är ju trots allt bara att hålla ner "Ctrl" knappen samtidigt alternativt högerklicka och välja "Öppna i nytt fönster/flik" i de fall då detta är önskvärt.
Användarvisningsbild
stillton
Brygguru
Inlägg: 2400
Blev medlem: ons mar 04, 2009 18:20
Utrustning: välutrustad...

Re: Forumet är uppdaterat

Inlägg av stillton »

aqua vitae skrev:
stillton skrev: detta görs genom att länkar postas (formateras) på ett annat vis, så alla länkar som postas medans ni jobbar på "problemet" kommer fortfarande länka som dom gör nu. så det kan vara värt att prioritera det om ni vill att länkar ska öppnas i nytt fönster i fortsättningen.
Ja, så samtliga gamla länkar kommer fortsätta öppnas i samma fönster oavsett, såvida vi inte ändrar varje gammalt inlägg manuellt, vilket känns som en något övermäktig uppgift.

Därmed blir det väl nästan enklare om samtliga länkar öppnas i samma fönster även i fortsättningen så samma princip gäller på hela forumet, det är ju trots allt bara att hålla ner "Ctrl" knappen samtidigt alternativt högerklicka och välja "Öppna i nytt fönster/flik" i de fall då detta är önskvärt.
det håller jag inte med om, men det är ju en högst subjektiv uppfattning som bara tar hänsyn till min personliga uppfattning om hur rena diskussionsforum borde fungera. (till skillnad mot exempelvis "reddit" som är mer baserad kring att posta länkar).
dom flesta bilderna visas ju direkt i forumet, och gamla länkar är oftast inte intressanta i andra fall, så jag ser det inte som ett stort problem att ändra det för nya länkar.
Skriv svar

Återgå till "Om forumet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster