Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Problem med att logga in?

Saker som rör driften av forumet.
temp_wricko
Bryggmästare
Inlägg: 537
Blev medlem: tor feb 01, 2007 1:00

Re: Problem med att logga in?

Inlägg av temp_wricko »

Bra tips. Får kolla upp det.
/Wricko
Användarvisningsbild
Admino
Forumägare
Inlägg: 609
Blev medlem: tis jan 29, 2008 14:06
Kontakt:

Re: Problem med att logga in?

Inlägg av Admino »

temp_wricko skrev:Nytt problem för mig:
Jag har alltid varit automatiskt inloggad på Bryggforum. Men på senare tid händer det ibland att jag inte blir inloggad. När jag då loggar in så ser det ut som att jag nyss var inloggad då det inte finns några nya inlägg sedan min senaste inloggning.

Kör Windows 7 home med Chrome.

Detta problem uppstår inte på min iPhone.
Jag har haft samma problem ett bra tag. Men bara på min egna dator. Jag vet tyvärr inte vad problemet beror på.
Användarvisningsbild
Admino
Forumägare
Inlägg: 609
Blev medlem: tis jan 29, 2008 14:06
Kontakt:

Re: Problem med att logga in?

Inlägg av Admino »

Jag tror att jag har funnit problemet med dubbel-inloggningen.
Ifall det står bryggforum.nu istället för www.bryggforum.nu så får jag logga in två gånger.

Så ni som har haft problem med att behöva logga in två gånger. Testa att skriva www.bryggforum.nu (eller .se) , strunta ej i www.

Rapportera gärna ifall detta löste problemet eller inte. Ifall detta löser era problem så länkar jag om "Logga in" så att det alltid är www först.
magnushogberg
Färsk jäst
Inlägg: 15
Blev medlem: tis nov 12, 2013 21:00
Ort: Stockholm

Re: Problem med att logga in?

Inlägg av magnushogberg »

Det kan vara så att bryggforums cookie pekar på domänen www.bryggforum.nu och då funkar det inte kanske inte med bryggforum.nu (utan www). Vissa browsers kanske lägger på www default och då funkar det men det gör inte Chrome verkar det som.
Om cookiens domän skulle ändras till att peka på .bryggforum.nu eller bryggforum.nu skulle det kanske fungera för både www.bryggforum.nu och bryggforum.nu

Spekulations-VM
Skriv svar

Återgå till "Om forumet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst