Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

hur citera?

Saker som rör driften av forumet.
Användarvisningsbild
Charlie's Nubbe
Finjäsare
Inlägg: 66
Blev medlem: tis dec 25, 2012 18:26
Ort: i Skogen

hur citera?

Inlägg av Charlie's Nubbe »

När jag citerar andra skribenter blir det inte en separat citatruta utan det står quote och en [ vad gör jag för fel?
Användarvisningsbild
Blådåren
Moderator
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons apr 09, 2008 17:06
Ort: centrala storskogen

Re: hur citera?

Inlägg av Blådåren »

Charlie's Nubbe skrev:När jag citerar andra skribenter blir det inte en separat citatruta utan det står quote och en [ vad gör jag för fel?
Klicka på rutan "quote" uppe i höger hörn , då kommer texten i ett nytt meddelande, scrolla ner ett par rader och skriv det du vill skriva.
Sprit löser mycket, men inte problem..
latmasken
Brygguru
Inlägg: 4506
Blev medlem: tor sep 30, 2010 11:57

Re: hur citera?

Inlägg av latmasken »

Det citerade skall ligga mellan två "taggar", en start-tag som heter quote (inom [ och ]) och en slut-tag som heter /quote (inom [ och ]).

Om start-taggen skrivs quote="namn" så kommer det att stå "namn skrev:" före citatet.

Felet du gör är alltså att du redigerar bort slut-taggen, då förstår inte forumet var citatet slutar.
Användarvisningsbild
Charlie's Nubbe
Finjäsare
Inlägg: 66
Blev medlem: tis dec 25, 2012 18:26
Ort: i Skogen

Re: hur citera?

Inlägg av Charlie's Nubbe »

latmasken skrev:Det citerade skall ligga mellan två "taggar", en start-tag som heter quote (inom [ och ]) och en slut-tag som heter /quote (inom [ och ]).

Om start-taggen skrivs quote="namn" så kommer det att stå "namn skrev:" före citatet.

Felet du gör är alltså att du redigerar bort slut-taggen, då förstår inte forumet var citatet slutar.




Nu har jag tryckt på "quote" uppe i högra hörnet och inte redigerat bort mågot! men det fungerar inte i alla fall???
Användarvisningsbild
aqua vitae
Admin
Inlägg: 1917
Blev medlem: tor jan 22, 2009 10:55
Utrustning: Jäsrör
Kontakt:

Re: hur citera?

Inlägg av aqua vitae »

Under rutan du skriver texten i när du skall göra ett inlägg finns det b.la. dessa alternativ med en ruta man får kryssa i:

[X] Inaktivera HTML i det här inlägget.
[X] Inaktivera BBCode i det här inlägget.
[ ] Inaktivera smilies i det här inlägget.

Ta bort kryssen så det blir såhär:

[ ] Inaktivera HTML i det här inlägget.
[ ] Inaktivera BBCode i det här inlägget.
[ ] Inaktivera smilies i det här inlägget.

Det rödmarkerade, BBCode, är forumskod, t.ex. quote-funktionen.


EDIT, jag kunde göra det i ditt inlägg ovan, men du kanske behöver trycka bort det själv för att valet skall bli permanent.
Användarvisningsbild
Charlie's Nubbe
Finjäsare
Inlägg: 66
Blev medlem: tis dec 25, 2012 18:26
Ort: i Skogen

Re: hur citera?

Inlägg av Charlie's Nubbe »

aqua vitae skrev:Under rutan du skriver texten i när du skall göra ett inlägg finns det b.la. dessa alternativ med en ruta man får kryssa i:

[X] Inaktivera HTML i det här inlägget.
[X] Inaktivera BBCode i det här inlägget.
[ ] Inaktivera smilies i det här inlägget.

Ta bort kryssen så det blir såhär:

[ ] Inaktivera HTML i det här inlägget.
[ ] Inaktivera BBCode i det här inlägget.
[ ] Inaktivera smilies i det här inlägget.

Det rödmarkerade, BBCode, är forumskod, t.ex. quote-funktionen.


EDIT, jag kunde göra det i ditt inlägg ovan, men du kanske behöver trycka bort det själv för att valet skall bli permanent.

Nu skav se om det fungerar. Jag börjar med att "förhandsgranska" och det visar sig nu fungera.

Tackar för hjälpen och hoppas på mer hjälp angående Julsnapsen!
Skriv svar

Återgå till "Om forumet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster