Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Driftstörningar

Saker som rör driften av forumet.
Användarvisningsbild
Godot
Föredetta moderator
Inlägg: 1100
Blev medlem: sön jan 31, 2010 13:49

Driftstörningar

Inlägg av Godot »

På senare tid har jag emellanåt stött på följande felmeddelande då jag klickat mig fram på bryggforum:
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster [snabela] bryggforum.nu and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.


--------------------------------------------------------------------------------

Apache mod_fcgid/2.3.5 mod_auth_passthrough/2.1 mod_bwlimited/1.4 FrontPage/5.0.2.2635 Server at www.bryggforum.nu Port 80
Förvisso rätt snabbt övergående, men ändock enerverande.

Vad kan detta felmeddelande tänkas bero på?
Användarvisningsbild
Admino
Forumägare
Inlägg: 609
Blev medlem: tis jan 29, 2008 14:06
Kontakt:

Driftstörningar

Inlägg av Admino »

Har sett det med, men väldigt sällan. Ska kolla problemet med webbhotellet.
Användarvisningsbild
savonit
Föredetta moderator
Inlägg: 690
Blev medlem: lör feb 18, 2006 1:00

Driftstörningar

Inlägg av savonit »

Vad använder ni för webbläsare?
Kanske inte har någon betydelse men kan ändå vara en viktig variabel i felsökandet om ni har samma, eller olika.
Tack.
Användarvisningsbild
Admino
Forumägare
Inlägg: 609
Blev medlem: tis jan 29, 2008 14:06
Kontakt:

Driftstörningar

Inlägg av Admino »

Hostgator kunde inte felsöka utan en exakt tid när problemet uppstod. Har rensat en fellogg precis också, som var 200mb stor. Kanske den som spökade.
Caprimulgus
Bryggmästare
Inlägg: 332
Blev medlem: tor jul 01, 2010 11:03

Driftstörningar

Inlägg av Caprimulgus »

Händer i alla fall betydligt mer sällan här än på många andra forum.
Användarvisningsbild
Godot
Föredetta moderator
Inlägg: 1100
Blev medlem: sön jan 31, 2010 13:49

Driftstörningar

Inlägg av Godot »

Händer inte ofta, men om det aldrig hände vore bättre...

Exakta tidpunkten var tio minuter innan mitt första inlägg i den här tråden.
Och jag använder mig av vanliga internet explorer.
Användarvisningsbild
Admino
Forumägare
Inlägg: 609
Blev medlem: tis jan 29, 2008 14:06
Kontakt:

Driftstörningar

Inlägg av Admino »

De är bot trafik som orsakar problemet. Varje konto får bara ha 25 öppna processer samtidigt.
Användarvisningsbild
Godot
Föredetta moderator
Inlägg: 1100
Blev medlem: sön jan 31, 2010 13:49

Driftstörningar

Inlägg av Godot »

07.57-08.00 inträffade detta fenomen igen...
Caprimulgus
Bryggmästare
Inlägg: 332
Blev medlem: tor jul 01, 2010 11:03

Driftstörningar

Inlägg av Caprimulgus »

Kan man banna botar?
Användarvisningsbild
Admino
Forumägare
Inlägg: 609
Blev medlem: tis jan 29, 2008 14:06
Kontakt:

Driftstörningar

Inlägg av Admino »

Ja många men inte alla. Har redan gjort detta... Så är antagligen något annat som är fel.
Användarvisningsbild
vonKnorrhane
Bryggare
Inlägg: 138
Blev medlem: ons sep 02, 2009 21:32

Driftstörningar

Inlägg av vonKnorrhane »

Nu fick jag error 500 igen.
Användarvisningsbild
Admino
Forumägare
Inlägg: 609
Blev medlem: tis jan 29, 2008 14:06
Kontakt:

Driftstörningar

Inlägg av Admino »

Admino skrev:Svaret är lika enkelt som svårt.
It seems that your forum is getting too popular to be hosted on a shared plan. This is from your server's error log:

[Tue Aug 09 04:39:59 2011] [error] [client 83.189.145.180] SystemException in API_Linux.cpp:172: setuid() failed: Resource temporarily unavailable, referer: http://www.bryggforum.nu/viewtopic.php?t=15862
[Tue Aug 09 04:39:59 2011] [error] [client 83.189.145.180] Premature end of script headers: index.php, referer: http://www.bryggforum.nu/viewtopic.php?t=15862
[Tue Aug 09 04:39:59 2011] [error] [client 83.189.145.180] File does not exist: /home/ren123/public_html/500.shtml, referer: http://www.bryggforum.nu/viewtopic.php?t=15862

It's simply using too many threads. We cap all shared users at 25 processes. This includes cPanel processes, php scripts, IMAP connections, and others. These limits do not exist on VPS or dedicated servers, since those have their own operating system container. We can transfer all of your data for free if you upgrade.
PS. VPS = $600 per år, shared = $90 per år DS.
Användarvisningsbild
luvas
Föredetta moderator
Inlägg: 718
Blev medlem: tis okt 20, 2009 18:25
Ort: Skåne

Driftstörningar

Inlägg av luvas »

Nu har jag börjat få lustiga störningar, vet dock inte om det har med hemsidan eller med min webbläsare att göra.
Ibland när jag uppdaterar sidan så laddas inte hela sidan utan kanske bara ölfurumet visas. För att lösa problemet får jag uppdatera sidan tills den har laddats helt. Ibland upp till 10 ggr. Detta kan som sagt ha med min webbläsare att göra, men jag har inte upplevt problemet på någon annan hemsida.
Om någon har tips om lösning på problemet så skriv gärna (:
Skriv svar

Återgå till "Om forumet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst