Observera

Du läser en tråd som är taggad med Labmaster. Detta är en föråldrad och felkonstruerad apparat som inte ger ren sprit. Om du planerar ett nybygge se till att inte bygga en labmaster. Läs mer i dessa trådar Destillationsteori och teknik och Kolonnbrännartyper

Ihopslagning utav rubrik

Inlägg relaterade till gamla bryggforum, innan ägarbytet i början av februari 2008.
Användarvisningsbild
Lo
Hedersmedlem
Inlägg: 984
Blev medlem: fre jun 18, 2004 2:00
Ort: Vasternorrland

Ihopslagning utav rubrik

Inlägg av Lo »

Fick förslaget igår i PM av någon att slå ihop de två delarna utav öl forumet då det är ganska få poster och folk postar huller om buller ;) lite godtyckligt vart de ska posta om olika frågor.

Tänke passa på att höra hur det blir med recept delen? =) 14-0 totalt i omröstningen ja/nej.
Fat #1 - Välhumlad American Ale
Lager....
2L Krusbärsvin 1del blåbär
1L Blåbärsvin
20L Maskrosvin - Klarning/Lagring ´06
Användarvisningsbild
raggarn_salen
Bryggmästare
Inlägg: 277
Blev medlem: lör jan 06, 2007 1:00
Ort: okänd ort

Ihopslagning utav rubrik

Inlägg av raggarn_salen »

Recept delen tycker jag är ett bra alternativ, men som sagt ju fler trådar mer jobb.
Det är rätt mycket trådar som det är, det kan vara lite rörigt och folk vet inte riktigt vart de ska skriva.

Någon annan?
Etanol kol skål
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Ihopslagning utav rubrik

Inlägg av KaptenStofil »

Fast det handlar ju mer om moderering anser jag. Tycker man att en post ligger fel så flyttar man den. Efter ett tag så kommer alla att posta (någorlunda) rätt med ledning av skuggtrådarna som uppstår vid flyttning.

En hopslagning tycker jag skulle vara olycklig, däremot kanske man skall ändra rubrikerna för att därigenom tydliggöra vad resp avd avser.

Ang receptdel så är jag delvis tveksam pga att vi inte har en moderator till den delen för det kommer med stor sannolikhet bli ganska mycket jobb. Dessutom tror jag att det kommer att bli svårt att överblicka ett sammelsurium av recept med tanke på att folk ändå inte använder sök-funktionen idag. Att ha 10 (t ex) underavd med recept tror jag inte på dels därför att resultatet kommer att bli som med ölforumen, efter ett tag föreslår ändå någon att allt skall slås ihop och dels för att det är rätt mycket jobb med att spåra och flytta trådar hit och dit. Jag vill avvakta tills fler röstat, 14 stycken känns lite vagt enl mig.

Just my 2 cents!
KaptenStofil
Föredetta admin
Inlägg: 916
Blev medlem: sön okt 03, 2004 2:00

Ihopslagning utav rubrik

Inlägg av KaptenStofil »

Blev det inga mer kommentarer?
Låst

Återgå till "Arkiverade inlägg"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster